Iata comunicatul Lenovo: "Numarul 1 in lume pe piata PC-urilor, cauta inovatie continua, in timp ce se extinde pe piata smartphone-urilor si a serverelor"
Astazi, Lenovo aniverseaza 10 ani de la achizitia diviziei de PC-uri de la IBM, un eveniment important in evolutia sa, ce a dus la o crestere de la singurul producator de PC-uri din China, la un adevarat competitor in acest domeniu, asa cum este astazi: una dintre cele mai inovative companii din punct de vedere tehnologic ale lumii. in ultimul deceniu, Lenovo a cunoscut o crestere extraordinara a business-ului, devenind numarul 1 mondial pe piata PC-urilor si numarul 3 mondial pe piata smartphone-urilor, tabletelor si a serverelor x86.
Lenovo marcheaza acest eveniment inainte de Lenovo Tech World ce va avea loc pe 28 Mai in Beijing. Aceasta este prima conferinta tehnologica globala a companiei, unde se va prezenta viziunea asupra viitorelor produse, inclusiv smartphone-uri, purtabilele si dispozitive cu conectivitate inteligenta si se vor arata proiectele de R&D.
“Achizitia diviziei de PC-uri de la IBM a transformat peste noapte Lenovo intr-o companie globala, schimband nu doar compania ci si industria,” a spus Yang Yuanqing, Presedinte si CEO, Lenovo.
“De atunci, am trecut peste multe provocari – si foarte multi sceptici – pentru a deveni lideri mondiali pe piata de PC-uri si una dintre cele mai inovative companii tehnologice globale. Mai mult de atat, aceasta achizitie a constituit fundatia dezvoltarii noastre catre noi produse precum: smartphone-uri, tablete, servere si, in prezent, noul nostru ecosistem, dispozitive de crestere alimentate de succesul primei noastre achizitii.”
Un deceniu de succes
inainte de achizitia diviziei de PC-uri de la IBM din 2005, Lenovo era pe locul 9 in industria mondiala a PC-urilor, cu 2.3% cota de piata si un profit anual de doar 3 miliarde de dolari. Mergand in 2015, Lenovo a devenit numarul 1 in lume cu divizia de PC-uri, cu o cota de piata de 20% si un profit ce a crescut de pana la 13 ori mai mult in ultimii 10 ani, ajungand la 39 de miliarde de dolari.
Achizitia diviziei de PC-uri de la IBM si cresterea sa i-au oferit companiei Lenovo stimulul necesar expansiunii sale, care, astazi, cuprinde 3 motoare de crestere la scala globala: PC-uri, mobile si enterprise. Nicio alta companie nu poate egala aceasta diversitate. Dupa succesul achizitiei diviziei de PC-uri de la IBM, Lenovo a mai facut 8 achizitii de succes, pregatind compania pentru viitoarele progrese in pietele cu crestere si profitabilitate mare.
“In cei 10 ani de cand Lenovo a achizitionat divizia de PC-uri de la IBM, compania a crescut de la 3 miliarde de dolari, si o concentrare pe piata din China, la liderul tehnologic global de 39 de miliarde de dolari care este astazi,” a spus William O. Grabe, membru al board-ului Lenovo, advisory director, General Atlantic, investitor in achizitia diviziei de PC-uri de la IBM “ Deceniul de succes al companiei Lenovo a fost realizat printr-o concentrare asupra cresterii profitabilitatii, executia puternica a echipei de conducere Lenovo, condusa de Yang Yuanqing, si munca intensa a zecilor de mii de angajati Lenovo din toata lumea. Abia astept urmatorul deceniu de crestere Lenovo”.
Iata cateva momente definitorii din istoria Lenovo de-a lungul ultimilor 10 ani:
• 100 de milioane de laptop-uri ThinkPad vandute (2015)
• Incheierea achizitiei Motorola Mobility si a business-ului IBM X86 si lansarea tabletei multimode YOGA 2 Pro cu proiector incorporat (2014)
• A devenit numarul 1 in lume pe piata de PC-uri; a inceput sa vanda smartphone-uri in afara Chinei; si a introdus interpersonal computing cu Horizon table PC (2013)
• A lansat YOGA multimode PC (2012)
• A intrat in parteneriat cu EMC si a achizitionat Stoneware si CCE (2012)
• A creat JV cu NEC si Compal si a achizitionat Medion (2011)
• A sponsorizat Olimpiada de la Beijing furnizand 20.000 de piese de infrastructura si hardware; a intrat pe piata globala a utilizatorilor de laptop-uri si desktop-uri; a creat ThinkPad X300, care a fost denumit de BusinessWeek “cel mai bun laptop realizat vreodata” (2008)
• A lansat primele PC-uri sub marca Lenovo in lume (2006)
• A achizitionat divizia de PC de la IBM, inclusiv ThinkPad (2005)
De cand a incheiat achizitia diviziei de PC-uri de la IBM, Lenovo a investit masiv in cercetare si dezvoltare, ducand expansiunea brand-ului Think catre noi categorii de produse precum statii de lucru si servere, dar si design comercial si inovatii inclusiv tablete si convertibile. De asemenea, tot in aceasta perioada, produsele marca Think au castigat peste 2,600 de premii de design si de produs.
Urmariti conversatia pe social media @lenovo #DecadeofInnovation.