CEO-ul celor de la Apple a criticat dur alte companii, fara sa dea nume.
Tim Cook a pornit un nou atac impotriva companiilor de tech care incearca sa se foloseasca de informatiile despre clienti in scopuri de advertising, spunand ca un astfel de schimb vine la un "cost foarte ridicat".
Cu toate ca CEO-ul Apple nu a numit explicit companiile, cuvintele sale care fac referire la Silicon Vally si la companii care "si-au construit afacerea ademenindu-si clientii intr-o stare de complezenta in ceea ce priveste datele personale", totul indicand ca ar fi vorba despre Google si Facebook, cei care au mai fost acuzati ca pastreaza multe date despre utilizatori pentru advertising.
Vorbind la evenimentul Champions of Freedom al celor de la EPIC din Washington dupa ce a fost premiat de catre centrul de cercetare pentru conducerea colectiva, Cook a mentionat ca echipa sa de la Apple crede cu tarie in faptul ca nu ar trebui sa existe un compromis al clientilor intre confidentialitate si securitate.
"Putem si trebuie sa le oferim pe amandoua in egala masura. Credem ca oamenii au un drept fundamental la confidentialitate. Poporul american o cere, Constitutia o cere, moralitatea o cere. Va vorbesc din Silicon Valley, acolo unde cele mai proeminente si de succes companii si-au construit afacerile ademenindu-si clientii in complezenta in ceea ce priveste informatiile personale. Aduna tot ce pot sa afle despre tine si incearca sa monetizeze. Credem ca acest lucru e gresit. Acesta nu este genul de companie care vrea Apple sa fie" a spus Cook.
Google a lansat noul produs Google Photos la conferinta anuala I/O de saptamana trecuta, ce permite clientilor gratuit spatiu nelimitat pentru depozitarea pozelor. Aplicatia organizeaza imaginile dupa persoane, subiect, loc sau date, folosind o tehnologie avansata de recunoastere faciala si a reperelor.
"Nu credem ca ar trebui sa accepti un serviciu care crezi ca e gratuit dar vine la un cost foarte mare. Acest lucru este adevarat mai mult ca niciodata acum cand depozitam informatii despre sanatate, finante si locuintele noastre pe device-urile noastre. Credem ca numai clientul trebuie sa controleze propriile informatii. Poate ca va plac aceste servicii asa-zise gratuite, dar nu credem ca merita sa detina emailul tau, istoricul cautarilor si, de acum, fiecare fotografie de familie, toate vandute apoi in scopuri de advertising. Si credem ca intr-o zi clientii vor vedea lucrurile asa cum sunt" a mai spus Tim Cook.