Cercetatorii din Noua Zeelanda sustin ca fetele tot mai suparate ale micilor figurine pot dauna dezvoltarii copiilor.
Aparute in 1975, figurinele Lego au fost adevarate lovituri de piata pentru compania daneza care isi distribuie produsele in peste 130 de tari. Un studiu realizat de neo-zeelandezi arata, insa, ca bucuria nu se citeste si pe chipul figurinelor, numarul celor "suparate" fiind mai mare decat al lor "vesele". Lego a marit numarul figurinelor inca de la inceputul anilor '90, expresia faciala a acestora acoperind o paleta larga de stari: bucurie, dezgust, surprindere, frica, furie, incredere, ingrijorare. Problema consta in faptul ca in ultimii 11 ani compania daneza a lansat o singura figurina cu un chip "luminos".
Studiul realizat de University of Canterbury din tara aflata in emisfera sudica arata ca numarul mare de figurine cu expresii faciale "negative", acest fapt daunand dezvoltarii celor mici. Astfel, copiii pot crede ca a fi un erou negativ este mult mai bun decat unul pozitiv datorita zambetului superior pe care il afiseaza in dauna fricii de pe "chipul" opusului sau.
Lego a vandut doar in 2010 peste 36 de miliarde de "caramizi", fiecarui om de pe planeta revenindu-i, astfel, 75 de bucati. Una dintre cele mai populare produse ale danezilor este o harta a metroului londonez pentru care s-au folosit peste 1000 de "caramizi". Lucrarea s-a dorit a marca varsta de 150 de ani a mijlocului de transport din capitala Regatului Unit.