Noul gadget intra pe piata aflata la inceput, dar care se bucura de prezenta unor nume mari pentru Samsung sau Apple
Microsoft, cel mai mare producator de software la nivel mondial, va lansa un ceas inteligent peste cateva saptamani, intrand astfel pe o piata unde va concura alaturi de Samsung si Apple, si a carei valoare este estimata ca va atinge 7,1 miliarde de dolari anul viitor, relateaza Forbes, citat de Mediafax..
Smartwatch-ul pe care Microsoft il va prezenta peste cateva saptamani monitorizeaza permanent ritmul cardiac al persoanei care il poarta si este compatibil cu toate sistemele de operare disponibile pe piata, nu doar cu Windows.
Ceasul inteligent va fi dotat cu o baterie cu autonomie de functionare de doua zile, potrivit surselor Forbes. Aceasta caracteristica ar oferi dispozitivului purtabil produs de Microsoft un avantaj in fata ceasurilor inteligente produse de Samsung si Motorola, Gear si Moto 360, ale caror baterii au o autonomie de functionare de aproximativ 24 de ore.
Dispozitivul va fi disponibil in magazine inainte de inceperea sezonului sarbatorilor de iarna, un interval pe care si Apple l-a vizat pentru cresterea vanzarilor din acest an.
De altfel, Apple a prezentat, la inceputul lunii septembrie, dispozitivul Apple Watch, care insa nu va putea fi cumparat pana la inceputul anului 2015. Pretul de pornire va fi de 349 de dolari.
In mai, Forbes a publicat informatia potrivit careia Microsoft lucreaza la crearea unui ceas inteligent, care urmeaza sa fie lansat in aceeasi perioada cu produsele competitorilor Apple, Google si Samsung.
Posibilitatea pe care Microsoft o ofera clientilor de a folosi ceasul inteligent cu orice sistem de operare asigura accesul la un numar mai mare de utilizatori decat Apple Watch, de exemplu, care este compatibil doar cu dispozitivele care ruleaza pe platforma iOS.
De altfel, de la preluarea conducerii companiei de catre Satya Nadella in acest an, Microsoft s-a orientat spre crearea unor produse compatibile cu toate sistemele de operare existente pe piata, nu doar cu Windows, asa cum s-a intamplat sub conducerea predecesorului sau, Steve Ballmer. Schimbarea de strategie s-a impus in urma modificarii structurii pietei, in conditiile in care smartphone-urile Windows au o cota de piata de doar 2,5% la nivel mondial, potrivit companiei de cercetare de piata IDC.
La inceputul lunii octombrie, Microsoft a prezentat noul sistem de operare Windows 10, care va fi disponibil pentru cumparare la jumatatea anului viitor, si care include un app store si masuri sporite de securitate.
De asemenea, in mai, compania americana a lansat o versiune cu ecran mai mare a tabletelor Surface, Surface Pro 3, dispozitiv pe care Microsoft il considera un potential inlocuitor al laptopurilor.