Dacă privești în ansamblu situația la nivel mondial vei observa că modul în care se face sport, cum este privit și cum este exploatat comercial, este condus de o forță în continuă evoluție – tehnologia. Anul trecut, piața mondială a tehnologiei sportive a atins un maxim istoric de aproximativ 18 miliarde de dolari. Până în 2026, se estimează că va atinge 40 de miliarde de dolari. Tehnologia sportivă este o afacere mare.
Care sunt principalii jucători din spatele acestei industrii care evoluează rapid și ce rezervă viitorul?
Exploatarea drepturilor asupra datelor sportive, în special a datelor de performanță, este un domeniu în creștere exponențială în cadrul industriei sportului, care aduce un angajament din partea părților interesate. Ligile sportive, de exemplu, angajează din ce în ce mai mult firmele de analiză a datelor pentru a analiza și colecta date despre performanța jucătorilor, care, la rândul lor, sunt distribuite companiilor terțe din lumea pariurilor sportive, a sporturilor fantastice și a jocurilor video.
Pentru fani, cererea pentru conținut de calitate și implicare nu a fost niciodată mai mare. Pandemia de COVID-19 a accelerat o schimbare de paradigmă în consumul de streaming OTT, care era deja în mișcare rapidă, iar industria sportului și-a jucat cu siguranță rolul. Deși s-ar putea să nu fi putut urmări în persoană echipa sportivă preferată, prin frumusețea transmisiei live pe o varietate de platforme și dispozitive, îmbunătățită de mulțimi simulate de inteligență artificială, camere automate și studiouri la distanță, s-a reușit obținerea vizionării de calitate.
Dar cererea pentru divertisment de calitate se întinde acum mult dincolo de sportul live. Criptoactivele, în special apariția jetoanelor nefungibile (NFT) și a jetoanelor fan, stimulează acum creșterea sportului pe tot globul. Între timp, jetoanele de fani iau cu asalt Premier League, o serie de cluburi oferind acum jetoane de fani care oferă deținătorilor acces la o varietate de avantaje legate de fani, de la drepturi de vot în sondajele de club până la acces la conținut unic. În același timp se dezvoltă și partea de pariuri sportive online, acolo unde fanii obțin câștiguri susținând echipa favorită.
Lumea sporturilor rivalizează acum cu cea a sporturilor tradiționale, iar jucătorii profesioniști nu sunt doar sportivi de elită, ci superstaruri. Pe măsură ce sporturile continuă să se integreze în cultura populară, toată lumea acordă atenție – de la investitori celebratory și platforme media mainstream până la mărci de lux și consumatori. În consecință, industria a înregistrat o creștere mare a investițiilor din partea capitaliștilor de risc și, mai recent, din partea firmelor de capital privat.
Licențe ONJN: L1173107W000815 | RO3247L001380