Apple a lansat luni seara primul smartwatch din istoria companiei.
The Verge / CEO-ul Apple, Tim Cook, a prezentat luni la San Francisco aproape tot ce poate sa faca Apple Watch. De la trimiterea batailor inimii catre alti utilizatori pana la deschiderea usii de la garaj, iWatch-ul poate sa faca si multe lucruri pentru care utilizai pana acum telefonul.
Totusi, cei de la Apple nu au convins privitorii de cel mai important lucru - de ce ar trebui cumparat cu bani multi un device ce face aproape acelasi lucru ca cel din buzunar? "Par sa fie o gramada de idei foarte bune fara un mod de a le uni" scrie Nilay Patel de la The Verge.
Adevarul este ca Apple Watch are o intrebuintare foarte importanta, desi Apple nu a mentionat-o. Si pentru ca e dificil de explicat, si pentru ca nu doresc. Matthew Panzarino de la Tech Crunch a citat un angajat Apple care demonstra de ce este in stare Apple Watch-ul ca acesta, practic, te face sa nu te mai folosesti de telefon! Astfel, in loc sa-si verifice notificarile la cateva minute, utilizatorii ar vedea totul pe ceas si ar alege daca sa raspunda sau sa le ignore. Astfel, in viitor, utilizatorii ar putea sa fie mai putin stresati de ce anunta telefonul si s-ar putea concentra mai mult pe prezent.
Aici a intervenit insa problema Apple - cum sa promoveze un produs intr-un mod care ar afecta cel mai tare produs al companiei, unul pe care s-a mizat enorm in ultimii 8 ani? Desigur, e necesar in continuare sa ai un iPhone pentru a utiliza un Apple Watch, insa ramane o situatie ce poate deveni delicata pentru companie.
Mai intervine si un paradox daca alegi totusi sa spui acest lucru despre Apple Watch - cum convingi o persoana ca este prea legata de telefon si ca solutia este cumpararea unui alt device pe care il prinzi fizic de incheietura mainii?
Desigur, exista si posibilitatea ca smartwatch-ul sa nu te elibereze de alte device-uri, ci sa faca exact opusul. Totul depinde de utilizator.