Compania a transmis și că își extinde relația cu NVIDIA și lansează un chatbot dedicat mediului de afaceri.

Amazon Web Services (AWS) a organizat conferința re:Invent din Las Vegas și a făcut o serie de anunțuri, majoritatea dintre ele implicând cea mai populară tehnologie a anului, inteligența artificială. Aceste știri, luate în ansamblu, ne oferă o scurtă privire asupra obiectivelor pe termen lung ale companiei pentru platformele de AI.

În primul rând, AWS a dezvăluit cea mai recentă generație de procesoare destinate antrenării modelelor AI, rulării și testării modelelor deja antrenate. Trainium2, care este evident realizat pentru antrenarea modelelor AI, a fost proiectat pentru a oferi performanțe de până la 4 ori mai bune și eficiență energetică de 2 ori mai mare, în comparație cu iterațiile anterioare. Amazon promite că aceste cipuri vor permite programatorilor să antreneze modele AI rapid și la un cost mai mic, datorită reducerii consumului de energie. Anthropic, un concurent OpenAI susținut de Amazon, a anunțat deja planuri de utilizare a Trainium2.

Graviton4, pe de altă parte, este mai mult pentru uz general. Aceste procesoare se bazează pe arhitectura Arm, dar consumă mai puțină energie decât cipurile Intel sau AMD. Amazon promite o creștere de 30% a performanței generale la utilizarea unui model AI antrenat încorporat într-un procesor Graviton4. Acest lucru ar trebui să reducă și mai mult costurile de cloud computing pentru organizațiile care folosesc în mod regulat modele AI și să ofere o ușoară creștere a vitezei pentru utilizatorii obișnuiți care doresc doar să se familiarizeze cu tehnologia.
În total, Graviton4 ar trebui să permită clienților AWS să „proceseze cantități mai mari de date, să-și scaleze sarcinile de lucru, să îmbunătățească timpul de obținere a acelorași rezultate și să diminueze costurile”.

Amazon a anunțat, de asemenea, un nou chatbot AI dedicat mediului de afaceri, numit Q, ce este descris ca un „nou tip de asistent personal generativ alimentat de AI”, conceput special pentru a ajuta la eficientizarea proceselor de lucru și a sarcinilor de serviciu pentru clienți. Poate fi adaptat pentru a se potrivi oricărei afaceri și oferă răspunsuri relevante la întrebările frecvente. De asemenea, Amazon Q poate genera conținut propriu și poate realiza anumite acțiuni în funcție de solicitările clienților. Va personaliza chiar și interacțiunile în funcție de rolul unui utilizator în cadrul unei companii.

Acesta va putea fi integrat în aplicațiile de comunicare precum Slack și în aplicațiile de editare de text utilizate în mod obișnuit de dezvoltatorii de software. Amazon Q este disponibil momentan în fază de testare, urmând ca în curând să aibă loc o lansare pe scară mai largă. Va costa oriunde între 20 USD și 30 USD per utilizator în fiecare lună, în funcție de funcționalitățile disponibile.

Share articol: