Cele mai recente cifre financiare ale Apple arată că compania cu sediul în Cupertino a generat peste 22 de miliarde de dolari în T4 2023 din iTunes, software și servicii, o creștere de aproape 17% față de T4 2022.
Știrea vine ca o încheiere a unui an excepțional în care veniturile totale pentru anul fiscal 2023 au depășit 85 de miliarde de dolari, o creștere de 9% față de anul fiscal 2022. În acest ritm, Apple ar putea deveni o companie de software și servicii de 100 de miliarde de dolari până anul viitor, o performanță incredibilă și o creștere de aproape 10 ori față de veniturile generate de acest segment în 2013. Un lucru impresionant este că aproape toate această valoare provine din produse și servicii B2C, spre deosebire de majoritatea companiilor globale gigant, unde domină segmentul B2B.
În loc de un singur produs emblematic precum Windows 11 sau Microsoft 365 (ex Office 365), mixul de venituri al Apple este format din iTunes, App Store, Mac App Store, Apple TV+, Apple News, iCloud, Apple Books, AppleCare, Apple Pay și multe altele (inclusiv venerabilul Filemaker). Și nu există nici un venit din cloud computing, cum ar fi Azure sau Oracle Cloud.
Compania nu publică defalcat cât aduce fiecare dintre acestea, dar având în vedere că Apple a atins două miliarde de utilizatori activi în februarie 2023, asta înseamnă că, în medie, fiecare utilizator cheltuiește aproximativ 42 USD pe an pe software și servicii Apple.
Apple SaaS este acum pe locul doi după puternicul iPhone, care a adus o sumă uriașă de 43,81 miliarde de dolari în ultimul trimestru și acum reprezintă aproape un sfert din vânzările totale ale Apple.