Compania are insa de-a face si cu un proces dupa ce a inceput planurile pentru producerea primei masini.
Bloomberg / Apple Inc. lucreaza de ceva timp in secret la producerea unei masini si doreste sa inceapa producatia pana in 2020. Termenul - producatorii de masini petrec de obicei intre 5 si 7 ani pentru dezvoltarea unei masini - prezinta agresivitatea acestui proiect si ar putea sa pregateasca terenul pentru duelul cu Tesla Motors Inc si General Motors Co, ambele avand ca tinta lansarea in 2017 a unui vehicul electric ce ar functiona pentru 300km dupa o incarcare si ar costa sub 40.000 de dolari.
Ca o comparatie, Apple a inceput sa lucreze pentru primul iPhone in 2004, cu 3 ani inainte de lansare. In ceea ce priveste masina Apple, sunt putine lucruri cunoscute despre design. Cei de la Wall Street Journal spun ca ar fi asemanatoare cu un minivan, o varianta considerata ciudata. Toate indicatiile trimit indica faptul ca masina va fii complet electrica - Apple a angajat recent oameni de la producatorul de baterii EV, A123 Systems.
Apple a inregistrat profit record in ultimul trimestru, de 18 miliarde de dolari, si are la dispozitie 178 de miliarde de dolari si putine piete in care sa investeasca suma uriasa. Compania a investit 6.04 miliarde de dolari anul trecut in cercetare si dezvoltare, iar seful executiv, Tim Cook, e presat sa returneze bani catre actionari. CEO-ul companiei a insistat ca Apple sa intre pe noi piete.
Intrarea Apple pe aceasta piata urmeaza o abordare similara cu cea folosita pana acum - compania nu a fost prima care a facut un player digital de muzica sau un smartphone, intrat pe aceste piete doar cand au avut un produs care a redefinit aceste categorii. Reprezentantii Apple au refuzat sa comenteze pe seama acestei povesti.
Will Apple be ready with its iCar by 2020? http://t.co/cGBkkGD6mo pic.twitter.com/opQqCYoZuT
— Digit (@digitindia) February 20, 2015
Dati in judecata
Un producator experimentat de masini petrece intre 5 si 7 ani pentru dezvoltarea unei masini pana sa o aduca pe piata, spune Dennis Virag, presedintele Automotive Consulting Group. "Daca incepi de la 0, probabil se ajunge chiar la 10 ani. Este vorba despre o masinarie foarte complexa din punct de vedere tehnologic".
Un proces intentat in aceasta luna a oferit si informatii despre eforturile Apple in acest proces. Compania a inceput in luna iunie "o campanie agresiva de abordare" a angajatilor de la A123 Systems LLC din Waltham, Massachusetts, iar acestia i-au dat in judecata.
Apple a angajat 5 oameni de la A123 si a mai incercat sa aduca experti in baterii de la LG Chem Ltd, Samsung Electronics Co., Panasonic Corp., Toshiba Corp. si Johnson Controls Inc., conform procesului.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, le-a spus celor de la Bloomberg Businessweek luna aceasta cauta sa-i ia angajatii, oferindu-le un bonus la semnatura 250.000 de dolari si o crestere salariala 60%.