În vreme ce piața de smartphone-uri stagnează, vânzările de smartwatch-uri sunt în continuă creștere.
Noile informații furnizate de Strategy Analytics și citate de GSM Arena arată că, în această categorie, au fost livrate 14 milioane de produse doar în Q3, o cifră cu 42% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
Așa cum era de așteptat, Apple domină piața cu Apple Watch (47,9% cotă de piață), reușind să vândă 6,8 milioane de unități în întreaga lume. Pe locul al doilea se află Samsung, cu o cotă de piață de 13,4% și cu vânzări de 1,9 milioane de produse în perioada menționată. Gigantul a înregistrat și cea mai mare creștere year-on-year – 73%.
Pe poziția a treia se situează Fitbit, companie cumpărată recent de Google, cu 11,3% cotă de piață și vânzări de 1,6 milioane de bucăți. În viitor, acest jucător va fi extrem de interesant de urmărit, pentru a vedea felul în care Google plănuiește să valorifice ecosistemul smartwatch construit de Fitbit. De asemenea, și Samsung vine tare din urmă, așa că e important de observat dacă își va continua sau nu creșterea rapidă și dacă tendința va influența supremația Apple pe această piață.