Piața globală a smartphone-urilor scade încet, dar sigur, însă în segmentul smartwatch-urilor creșterea este una constantă și, până acum, pare de neoprit.
Dovadă este primul trimestru din 2019, perioadă pentru care Counterpoint Research a estimat o creștere de 48% față de anul trecut.
Cu toate că Apple a pierdut locul al doilea pe piața telefoanelor în favoarea chinezilor de la Huawei, gigantul continuă să fie lider pe nișa smartwatch-urilor, cu un avans considerabil.
În primele trei luni ale anului, Apple Watch a acoperit 35,8% din totalul vânzărilor pentru aceste gadgeturi, un procent chiar puțin mai mare față de cota de piață de 35,5% deținută de Apple în aceeași perioadă a anului trecut. Pe scurt, a fost lider clar în ceea ce privește vânzările de ceasuri inteligente.
Potrivit raportului Counterpoint, citat de phoneArena.com, vânzările Apple au crescut cu 49% în aceste prime trei luni, iar motorul creșterii a fost, în principal, popularitatea modelului Series 4. Una dintre cele mai apreciate funcții este cea care permite realizarea unei electrocardiograme.
O altă companie care a crescut datorită smartwatch-urilor a fost Samsung, care s-a situat pe locul al doilea, la o distanță considerabilă față de Apple. În primele trei luni ale anului, gigantul sud-coreean a avut vânzări cu 127% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal datorită popularității Galaxy Watch, model căruia i s-a adăugat apoi și noul Galaxy Watch Active.
La mică distanță de Samsung s-au situat Imoo, Fitbit și Amazfit de la Xiaomi. Cu o cotă de piață de 2,8%, cei de la Huawei nu au reușit să prindă top 5, iar cifra este departe de locul pe care îl ocupă chinezii pe piața smartphone-urilor.
Potrivit Counterpoint, ceasul Huawei Watch GT a fost destul de popular printre consumatori, mai ales datorită prețului accesibil.