Detaliile despre proces au fost făcute publice de către Hagens Berman, firma de avocatură care se ocupă de acest caz.

Compania Apple este acuzată că nu a instalat filtre de aerisire pe MacBooks și iMac.

Lipsa filtrelor a provocat încetinirea procesoarelor și apariția unor pete de praf sub ecran. Aceste probleme au însemnat reparații costisitoare pentru consumatori, scrie MacRumors.

„Apple este astăzi cea mai valoroasă companie din lume deoarece cumpărătorii au încredere în calitatea produselor sale. Cu toate acestea, nu a reușit nici până în prezent să remedieze una dintre cele mai banale probleme din sfera tehnologică – acumularea prafului. Acest defect obligă posesorii de produse Apple să cheltuiască sute de dolari pe reparații, iar Apple refuză să-și asume răspunderea”, precizează Steve Berman, co-fondatorul companiei Hagens Berman. 
 
Procesul a fost intentat după ce mai mulți utilizatori de iMac, iMac Pro, MacBook Pro, MacBook și MacBook Air s-au trezit cu puncte și pete întunecate pe interiorul ecranelor.

O altă problemă provocată de absența filtrelor de praf este reducerea vitezei procesoarelor, ca urmare a încălzirii excesive.

„Computerul primește aerul necesar pentru a-și răci componentele, însă neavând un filtru, praful din aer rămâne prins în interior. Acest lucru afectează ecranul și placa de bază a computerului, favorizând acumularea de praf și apariția vâscozității, responsabile de încetinirea sau supraîncălzirea computerului”, se arată în documentul prezentat de Hagens Berman.

Compania susține că Apple a perceput clienților taxe de 600 de dolari pentru a remedia aceste probleme. Modelele iMac și MacBook afectate sunt cele produse din 2013 până în 2018.

Mai mulți reclamanți sunt citați la proces. Un utilizator a trebuit să plătească, după numai 5 luni de utilizare, 600 de dolari pentru înlocuirea unei piese de la iMac. 
 
Un alt proprietar s-a văzut nevoit să schimbe ecranul și placa de bază de mai multe ori.

Procesul urmărește despăgubirea financiară a proprietarilor, compensații pentru ecranele care nu au funcționat cum trebuie, rambursarea costurilor de reparații suportate de clienți și compensații pentru cei care și-au vândut computerele, fiind dezamăgiți de petele întunecate de pe ecran sau de performanțe slabe.

Foto: Mac Rumors

Share articol: