Epson ne-a invitat la un eveniment la scoala numar 197 din Bucuresti unde ne-a fost prezentat cum este folosit videoproiectorul interactiv in clase.

Aproape 40% dintre scolile din mediul urban din România nu folosesc echipamente electronice in procesul de predare la clasa, potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice in procesul educational”, solicitat de Epson si realizat in mediul online, in intervalul 3-8 iunie 2015. Rezultatele sondajului releva insa importanta pe care o are pentru parintii elevilor o metoda de predare moderna, in conditiile in care 90% dintre cei intervievati considera necesara folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea lectiilor in cadrul orelor de studiu la scoala frecventata de copiii lor.

„Am solicitat acest studiu tocmai pentru a evidentia necesitatea utilizarii tehnologiei in scolile din România. Credem cu tarie ca profesorii isi pot usura munca, iar elevii pot avea rezultate mai buna la invatatura cu investitii minime din partea institutiilor de invatamânt. insa incepând cu anul 2009, investitiile publice au scazut simtitor, desi noutatile tehnologice sunt tot mai necesare in unitatile de invatamânt, iar obisnuinta elevilor cu echipamentele electronice impune tot mai mult o schimbare a metodelor de predare in scoli”, declara Simona Decuseara, Sales & Marketing Manager Epson pentru România si Bulgaria.

Potrivit studiului, cel putin 6 din 10 respondenti considera ca principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice in procesul educational sunt cresterea atentiei elevilor si invatarea mai rapida, precum si dezvoltarea abilitatilor tehnice.

Avantajele folosirii echipamentelor electronice in procesul de invatare la scoala:

- Cresterea atentiei pe toata durata lectiei (66,71%)
- Asimilarea mai rapida a cunostintelor (64,57%)
- Dezvoltarea abilitatilor tehnice (61,73%)
- Reducerea timpului de invatare (37,2%)
- Rezultate mai bune la invatatura (31,52%)

„In procesul de predare, utilizarea echipamentelor electronice, precum proiectorul interactiv, permite o mai buna intelegere a materiei intr-un timp mai scurt din partea elevilor. Pe mine, ca si cadru didactic, folosirea acestor echipamente ma ajuta sa reduc la jumatate timpul de predare aferent unui subiect, iar copiii sunt mai atenti si mai interesati de ore, dar si mult mai creativi. Acestia invata, intr-un mod distractiv, sa puna intrebari, sa caute raspunsuri, sa cerceteze si sa dezbata”, declara Gabriela Bitoiu, invatatoare la scoala Gimnaziala 197 din Bucuresti.

Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezinta o continuare a modului in care acestia sunt deja expusi la informatie in cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenti isi expun copiii in timpul liber la cel putin un dispozitiv electronic.

 

Tipuri de echipamente electronice folosite in procesul educational

- Calculator tip desktop (72,59%)
- Videoproiector (69,38%)
- Imprimanta (51,98%)
- Sistem audio (39,13%)
- Laptop (37,62%)

Tipuri de echipamente electronice la care sunt expusi copiii in cadrul familiei:

- Televizor (87,19%)
- Tableta (71,53%)
- Calculator tip desktop (70,94%)
- Laptop (69,75%)
- Imprimanta (52,19%)
- Sistem audio (46,26%)
- DVD-player (38,55%)
- Videoproiector (5,46%)

In acest context, Epson propune o alternativa inteligenta si eficienta din punct de vedere al costurilor: folosirea videoproiectoarelor interactive in procesul educational. Acestea devin din ce in ce mai atractive datorita functionalitatilor multiple pe care le au. Ele combina, intr-un produs multifunctional integrat, rolurile proiectoarelor pentru distante ultra-scurte cu cele ale tablelor interactive şi ale flipchart-urilor de hârtie. Mai mult, videoproiectoarele permit utilizatorilor sa vizualizeze şi sa adnoteze continut de pe o serie de dispozitive-smart, fara a avea nevoie de aplicatii speciale.

Proiectoarele din seria EB-5, spre exemplu, sunt instrumente multifunctionale interactive de predare a cursurilor prin intermediul carora se pot face prezentari captivante. Modelul EB-595WI pentru distante ultra-scurte ofera cel mai inalt nivel de interactivitate prin combinarea interfeţei tactile cu cele doua creioane interactive. Datorita nivelului de luminozitate de 3.300 lumeni şi al rezolutiei WXGA, designul modelului EB-595WI permite prezentarea de imagini de dimensiuni mari de la o distanta foarte scurta, fara umbre.

Tehnologia Epson 3LCD asigura imagini de inalta calitate datorita luminozitatii pe culoare şi pe alb de acelaşi nivel, pentru a furniza culori vii şi imagini clare, chiar şi in lumina diurna şi culori de trei ori mai luminoase decât proiectoarele de top concurente. Rezoluţia WXGA care se potriveşte cu rezoluţia şi raportul de aspect ale majoritaţii ecranelor de laptop şi intrarea HDMI le permit elevilor sa beneficieze de imagini proiectate clar şi bine definite.

„Suntem ferm convinsi ca şcolile, colegiile şi universitaţile au nevoie de tehnologie fiabila, economica şi uşor de utilizat. E momentul ca institutiile publice sa reia investitiile, sa inceapa sa organizeze licitatii. si asta nu numai la nivelul universitatilor, unde cadrele didactice au inteles rolul tehnologiei in procesul educational si fac cele mai mari investitii dintre unitatile de invatamânt, cât si la nivelul primariilor care gestioneaza bugete pentru licee, scoli si gradinite”, declara Simona Decuseara.

Studiul „Rolul echipamentelor electronice in procesul educational” a fost realizat in perioada 3-8 iunie 2015, pe un esantion de 2.469 de respondenti majori, din mediul urban, care au in gospodarie cel putin un copil scolar si care sunt utilizatori ai platformei de sondare a opiniei publice iVox.ro.

Share articol: