Lilium, o firmă germană de taxi aerian, a primit aprobarea de la organele europene de reglementare pentru a proiecta și opera vehiculele sale electrice de decolare și aterizare, a declarat luni compania.

Lilium a primit aprobările de la Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene, obținând o licență cu condiții speciale care îi conferă companiei capacitatea de a-și proiecta și fabrica singură aeronavele.
Alastair McIntosh, directorul de tehnologie al Lilium și șeful organizației de proiectare, a declarat că aprobarea este de fapt o „licență de funcționare” pentru firmă.

„Primirea aprobării organizației de proiectare de la EASA ne motivează și mai mult pe calea noastră de a comercializa revoluționarul Lilium Jet”, a declarat McIntosh printr-un comunicat luni.

Este o etapă cheie pentru industrie, care lucrează de câțiva ani pentru a pregăti astfel de vehicule pentru comercializare.

Mașinile zburătoare au fost multă vreme obiectul scenariilor de ficțiune. De la „Chitty Chitty Bang Bang” la „The Jetsons” și „Blade Runner”, cultura populară a fost plină de zeci de ani de ideea ca mașinile să circule pe cer.

Specialiștii în tehnologie și investitorii au pompat, în ultimii ani, miliarde de dolari în întreprinderi care urmăresc să producă taxiuri zburătoare – până acum cu puțin succes tangibil.

În cazul lui Lilium, vehiculele sale sunt înclinate mai mult spre călătoriile interne între orașe, decât spre zborurile între țări. Lilium Jet folosește mai multe elice mici antrenate de motoare electrice pentru a oferi siguranță în timpul decolării și aterizării, precum și tracțiunea în timpul fazei de croazieră.

Odată pregătit pentru zborurile comerciale, Lilium Jet va putea parcurge 300 de kilometri într-o oră după o singură încărcare - echivalentul unei călătorii de la Londra la Manchester în Anglia, Regatul Unit.

Lilium, care a fost fondată în 2015 de patru prieteni de la Universitatea Tehnică din München din Germania, vrea să lanseze zboruri comerciale până în 2025.

Compania se confruntă cu o concurență acerbă din partea marilor jucători aerospațiali Boeing și Airbus, precum și din partea start-upului german Volocopter, care lucrează și la un taxi aerian.

Share articol: