Angajații Google ascultă înregistrările audio ale clienților care folosesc boxele Google Home, a recunoscut gigantul.
Experți în lingvistică sunt recrutați pentru a analiza „bucăți” din dialogurile utilizatorilor, practică despre care Google susține că ajută la îmbunătățirea tehnologiei de recunoaștere vocală.
Informațiile astfel obținute sunt folosite pentru a dezvolta sistemul de inteligență artificială Google Assistant, utilizat atât pentru boxele inteligente Google Home, cât și pentru telefoanele Android.
Asistentul înțelege comenzile pe care i le dă utilizatorul și răspunde la ele, oferind informații legate de știrile zilei, de vreme sau controlează, la comandă, alte dispozitive inteligente interconectate.
Într-o declarație publică, Google a precizat că un număr foarte mic dintre înregistrări sunt transcrise de experții săi și a dezvăluit că a lansat deja o investigație, după ce anumite date audio colectate în Germania s-au scurs pe Internet, informează The Independent.
„Lucrăm în parteneriat cu experți în lingvistică din întreaga lume pentru a îmbunătăți tehnologia de recunoaștere vocală prin transcrierea unor mici seturi de date, o operațiune crucială în vederea dezvoltării tehnologiei care oferă produse precum Google Assistant. Acești specialiști revizuiesc circa 0,2% din toate înregistrările audio, iar bucățile nu sunt asociate cu utilizatorii”, a transmis Google.
Compania a recunoscut că unul dintre angajați a violat politica de protecție a datelor cultivată de companie și a încărcat pe Internet date audio colectate în Germania, precizând că acum se derulează o investigație și se iau măsuri suplimentare pentru a preveni acest comportament.
Tot în acest an, jurnaliștii de la Bloomberg au dezvăluit că Amazon ascultă unele dintre înregistrările clienților care utilizează asistentul Alexa.
Compania a confirmat procesul și a explicat că face asta doar pentru un număr foarte mic de bucăți audio, în vederea dezvoltării capacității inteligenței artificiale de a răspunde la comenzi.
Foto: PC Mag