Doua clipuri aparute pe internet arata problemele noului sistem.

Elon Musk are ceva dureri de cap zilele astea. Abia a introdus modul Autopilot pentru posesorii de Tesla Model S din Statele Unite, ca au si aparut primele filmulete cu rateurile date de “creierul masinii”. Iar imagini.e nu sunt deloc de natura sa ii linisteasca vreun pic pe fanii masinilor autonome

Problema a fost sesizata aproape imediat de soferi. Asta in ciuda faptului ca Elon Musk i-a avertizat ca modul autonom nu inseamna ca iti poti lua complet mana de pe volan si sa te apuci sa citesti ziarul, fara sa iti mai asumi vreo responsabilitate.

Seful Tesla a comparat sistemul cu cel folosit pe avioane, in cazul in care vremea e perfecta. Fiind  un update software, e foarte posibil sa aiba si bug-uri, desi multa lume da vina pe alte lucruri, nu neaparat pe masina. Navigatia autonoma tine masina pe banda sa, la o distanta sigura fata de autovehiculele din fata sau de alte obstacole si depinde in mare masura de precizia hartilor, dar nimeni nu sitie insa care sunt toate cauzele ce ar putea determina o Tesla sa o ia razna si sa riste o coliziune frontala, precum in cazul acesta.

O alta posibila cauza sunt chiar soferii masinilor, care au inceput sa ignore avertismentele date de soft si isi iau mana de pe volan, desi nu ar trebui sa faca asta. In primul caz, e posibil chiar ca masina sa fi crezut ca vehiculul care venea din sens opus era cel care trebuia urmat si astfel a incercat sa intoarca brusc. Noroc cu soferul, pentru ca altfel filmuletul ar fi avut un final tragic.

Nu e singura veste proasta pe care o primeste Tesla saptamana aceasta. Recent, americanii de la Consumer Reports au depunctat Tesla Model S. Fusese prima masina care a obtinut o nota peste cele 100 de puncte, maximul acordat de ei. Depunctarea, la doar 3 luni dupa aceasta premiera, s-a facut din cauza problemelor de fiabilitate reclamate de mai multi soferi dintr-un esantion de 1.400 de proprietari de Tesla Model S.

O alta problema a lui Musk e legalitatea ultimului update de soft, cel care a adus si modul Autopilot. Cel putin in SUA, doar 14 state se gandesc sa initiez legi cu privire la masinile autonome, in timp ce restul le considera ilegale. Doar Californ ia, Nevada, Michigan, Florida si Washington permit testarea acestor masini, in anumite conditii, ceea ce i-a facut pe oficialli Tesla sa le repete aproape obsesiv soferilor sa nu isi mai ia mainile de pe volan in modul autopilot.

Din pacate, ultimele incidente nu fac altceva decat sa intareasca teama tuturor producatorilor de masini. Cu toate ca tehnologia e disponibila si aproape toti marii jucatori de pe piata auto au intrat in hora autonomelor, nimeni nu face primul pas, de a pune in vanzare prima masina complet autonoma. Iar motivul e simplu si jurnalistii de la Jalopnik il spun verde in fata. Niciun constructor de masini nu vrea sa isi asocieze numele cu primul accident mortal in care e implicata o masina autonoma. Sau produs de una.
 

Share articol: