Facebook lucrează deja de câțiva ani la propriii ochelari de realitate augmentată, iar aceștia ar putea ajunge pe piață începând cu anul 2023.
Potrivit CNBC, acest gadget (cu nume de cod „Orion”) nu va fi o extensie a smartphone-ului, ci este creat cu scopul de a înlocui telefonul în totalitate. Aceștia vor fi capabili să efectueze apeluri telefonice fără conexiune cu un telefon mobil și vor afișa informații pe un display în miniatură – detaliu care duce cu gândul la Google Glass. De asemenea, informațiile arată că ochelarii vor avea și o cameră foto încorporată prin care utilizatorii vor putea să-și împărtășească în timp real călătoriile cu prietenii de pe rețelele de socializare.
Aceeași sursă, citată de The Verge, arată că Facebook ar fi încheiat un parteneriat cu Luxottica, producătorul ochelarilor Ray-Ban, și că dispozitivele ar putea ajunge pe piață în intervalul 2023-2025. Zvonurile recente mai arată și că brandul din industria de fashion va fi parte a acestei afaceri, dar va lucra împreună cu Facebook la un alt model, numit „Stella”, care ar putea fi lansat chiar înainte de modelul „Orion”.
Nu este prima dată când apar detalii legate de dorința Facebook de a realiza ochelari smart. De altfel, compania a confirmat că lucrează la un asemenea prototip la finalului lui 2018.