Dragos Vasile, directorul executiv de la Vonino Romania, ne-a acordat un interviu in care a vorbit despre realizarilea companiei si obiectivele pe care si le-au stabilit.

Vonino, o companie americana infiintata in 2009, a aparut pe piata din Romania fara sa faca foarte multe valuri. Totusi, in magazine gasim modelele device-urilor create de Vonino.

Pentru a afla mai multe despre Vonino, despre ce planuri au si ce realizari au avut pana acum, Dragos Vasile, directorul executiv al Vonino Romania, ne-a acordat un interviu.

Cu ce se remarca si cu ce se va remarca Vonino pe piata din Romania, avand in vedere ca este o concurenta destul de mare?

Pasiunea noastra este sa cream produse care sa-i inspire si sa-i cucereasca pe oameni. Cum ne remarcam? Produsele Vonino se disting printr-o calitate superioara, design remarcabil, inovatii tehnologice interesante si pachete de servicii spectaculoase. De asemenea, depunem eforturi astfel incat produsele noastre sa aduca beneficii utilizatorilor si incercam sa venim cu lucruri noi si diferite, avand o deosebita atentie la detalii.

Concurenta este mare, dar Vonino a reusit sa se evidentieze prin calitatea produselor si serviciilor furnizate, dovada fiind parteneriatele directe si indirecte cu cei mai importanti operatori de telefonie mobila de pe piata din Europa, printre ei putem enumera Orange, Telekom, Telenor si nu in ultimul rand Vodafone.

Mai mult, Advanced Technologies, distribuitorul exclusiv Vonino in Romania, a primit si recunoasterea eforturilor sale in materie de responsabilitate sociala, fiindu-i acordat titlul “Gold Recognition Level” din partea organismului international de auditare si certificare a politicilor si activitatilor de responsabilitate sociala EcoVadis. Doar 1% din companiile din lume se pot mandri cu asa o realizare.

Cat de bun a fost (exprimat in cifre si castig de piata) parcursul ultimului an?

Am incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 14 milioane de euro. A fost o crestere spectaculoasa si, totusi, asteptata, avand in vedere intreaga noastra activitate, dezvoltarea gamei de tablete si extinderea ofertei de smartphone-uri, parteneriatele cu cei trei operatori principali de telefonie mobila si date, investitiile in publicitate (reclamele TV, radio, outdoor), prezenta in cataloagele si newsletterele colaboratorilor.

Pentru primul trimestru din 2015 am inregistrat o crestere cu 30% a veniturilor, aproximativ 3 milioane de euro, in primul trimestru, raportat la aceeasi perioada a anului trecut (2014) si o cota de piata de 15-16% cantitativ si intre 12% si 14% din punct de vedere valoric pe piata de tablete.

Pentru restul anului 2015 estimam o crestere a cifrei de afaceri, sustinuta prin lansarea unei noi game de telefoane mobile, si printr-un update al celei mai bine vandute game de tablete, cea business, si prin migrarea catre conectivitate 4G/LTE standard pe tabletele „affordable”.

Pentru ce piete pregatiti produse noi si unde vreti sa fiti mai prezenti?

Atentia cea mai mare este acum pe lansarea noului line-up de smartphone-uri, dar si mentinerea unei game de tablete la acelasi nivel de calitate cu cel de pana acum si completarea gamei de tablete 4G/LTE. Daca in ceea ce priveste tabletele suntem intr-o pozitie de leader atat din punct de vedere al cotei de piata, cat si in ceea ce priveste cifra de afaceri, pentru smartphone-uri suntem la inceput de drum.

Actuala oferta de smartphone-uri Vonino a fost lansata la finalul anului 2014 si a beneficiat de un raspuns foarte bun din partea publicului si al partenerilor de afaceri, retaileri si magazine online. Este necesara, in schimb, o schimbare pe acest segment de piata pentru ca in ultimul an optiunile tehnologice si pretul acestora a avut parte de cateva schimbari majore: o tot mai mare acoperire 4G-LTE, dar si noile lansari din partea furnizorilor de solutii Mediatek, Intel, Qualcomm etc.

Mai putem vorbi de succes pe piata tabletelor, cand la nivel mondial cererea scade?

Din punct de vedere al volumului pietei de tablete este previzionata o stagnare a pietei si o usoara scadere a valorii pietei de tablete. Targetul Vonino este acela de mentinere a actualei cote de piata, cu tendinta de crestere din punct de vedere cantitativ si o usoara scadere din punct de vedere valoric.

Sustinuta de dezvoltarea continua a retelei cu acoperire 4G si a noilor planuri tarifare ale operatorilor, inregistram o crestere a cererii pentru device-uri de acest tip din segmentul de pret affordable, asteptandu-ne la o migrare rapida a utilizatorului catre acest tip de produse, inevitabil aici fiind inregistrata o crestere a vanzarilor de device-uri.

In acelasi timp inregistram un feedback pozitiv in ceea ce priveste tableta iMart QS cu sistem de operare Windows 8.1 si sustinem in continuare dezvoltarea familiei iMart prin lansarea pana la sfarsitul anului a 3 noi modele de tablete cu Windows 10 si procesoare Intel cu diagonale de 8.9 inci - iMart QSX, 10.1 inci - iMart QSL si 11.6 inci - iMart LX.

Vonino a vorbit destul de putin despre telefoane. Cat de bine va merge pe aceasta piata? Cum pregatiti parcursul in urmatorul an?

In acest moment ne indreptam atentia si catre segmentul de piata reprezentat de smartphone-uri pentru a creste si aici la acelasi nivel cu cel detinut de tabletele Vonino.

 

Vonino JAX QS Smartphone from Vonino on Vimeo.

Intrarea pe piata de smartphone-uri a avut loc in anul 2014, pe piata din Romania fiind disponibile in acest moment 4 produse - Xylo S, Jax mini, JAX QS si GYGA QS - cu preturi incepand de la 239 de lei si specificatii plecand de la procesoare dual-core si ajungad la modelul de top in acest moment, JAX QS, care are un procesor quad-core, memorie interna 16GB si camera de 13MP.

Avand la baza experienta provenita din gama actuala, cat si experienta acumulata din comercializarea cu succes a tabletelor, urmatorul line-up de smartphone-uri va fi adaptat cerintelor pietei si utilizatorilor, cat si trend-ului momentului.

Valoarea adaugata pe care o vom aduce incepand cu 2016 modele Vonino este tehnologia Liquipel. In baza parteneriatului intre Liquipel si Vonino in anul 2016 vom lansa smartphone-uri si tablete care vor fi livrate cu un strat protector impermeabil invizibil. Solutia Liquipel protejeaza device-ul pana la 1m sub apa.

Aveti deja un ceas inteligent, desi bazat pe Android de telefon. Mai explorati zona dispozitivelor purtabile? Ce potential vedeti aici?

Tot timpul gadget-urile, astfel ca si dispozitivele purtabile, sunt cele privite cu cel mai mare interes de clienti, acestea fiind si imaginea de ansamblu a brand-ului.

Cu cat acestea sunt mai “speciale”, cu atat imaginea este una “mai” pozitiva, cu atat atentia clientilor va fi mai mare vis-a-vis de brand, iar in momentul inregistrarii de noi tendinte sau in momentul in care se doreste obtinerea de informatii despre trend-uri tehnologice brand-ul devenind go-to-ul pentru obtinerea acestor informatii.

Ca dispozitive wearable in acest moment avem disponibile in diferite teritorii Vonino Smartwatch K2 - un ceas cu 3G incorporat si sistem de operare Android si Vonino Kidstracker Nemo N2 - un ceas cu functii de telefon si care permite monitorizarea la distanta a copilului. Avem in plan o completare cu cel putin 3 noi produse de acest tip, anuntate la momentul oportun.

Acest tip de produse nu mai reprezinta o noutate pentru cei obisnuiti cu tehnologia, atentia fiind indreptata catre serviciile si benefiicle pe care acest tip de produse le ofera. Potentialul de crestere nu poate fi numit ca si unul mare sau foarte-mare, acest tip de produse fiind o nisa, sunt produse complementare altor produse.
Totusi beneficiile pe care le aduce un astfel de produs pot fi uriase, asa cum am mentionat, imaginea de ansamblu a brand-ului fiind cea care are cel mai mult de castigat.

Hardware ati reusit sa vindeti, dar ati cautat o monetizare si a serviciilor? Stiu ca aveti un serviciu de cloud.

Utilizam serviciile pentru a aduce plus valoare produselor noastre, pentru a oferi un beneficiu suplimentar utilizatorilor produselor noastre. Nu este suficient ca un produs sa fie ieftin sau mai ieftin decat altul, utilizatorul este acum mai interesat de utilitatea si functionalitatea pe care acesta o obtine cat si designul produsului.
Monetizarea serviciilor oferite a fost sub nivelul asteptat, pe piata din Romania servicul nostru de cloud avand doar 1% din utilizatori platitori.

Cum ati caracteriza actuala piata a gadgeturilor, dar si consumatorul final?

Acest segment este si va ramane unul de interes. Aici tot timpul va fi un loc de joaca enorm, posibilitatile fiind nemarginite. Tot timpul se lucreaza pentru a fi puse in practica idei de produse si variante de imbunatatire a interactiunii cu produsul, a posibilitatilor de comunicare, a calitatii vietii in general, sau pur si simplu sa se dezvolte un produs care sa sustina un moft.

Concluzia noastra este ca utilizatorul de tehnologie nu mai este atat de interesat de pretul pe care il plateste, in acest moment avand o mult mai mare pondere in procesul de alegere utilitatea, beneficiile, functionalitatea pe care acesta o obtine cat si designul produsului. Suportul oferit post-vanzare este iarasi un factor care influenteaza finalizarea vanzarii, asa cum spuneam, pretul nu mai este privit ca factorul numarul 1 in alegerea unui dispozitiv.

Care este produsul varf de gama al companiei si care este ciclul de lansare a unui nou flagship?

Facem toate eforturile necesare sa avem acelasi nivel de calitate pentru toate produsele noastre, existand diferentieri de performante decat in functie de performantele hardware ale produselor. Varful de gama in acest moment este reprezentat de tableta Vonino Epic E7, o tableta cu conectivitate 4G, display de 7inci IPS cu rezolutie full HD 1920x1200px, procesor octa-core si 2GB memorie RAM.

Inainte de lansarea Epic E7, pentru o lunga perioada varful de gama a fost si mentine in topul celor mai “speciale” produse smartphone-ul JAX QS, care se deosebeste de celelalte smartphone-uri printr-un design ultrasubtire, o greutate redusa, un display de 5inci IPS cu rezolutie HD 1280x720px, memorie interna de stocare 16GB si o camera foto exceptionala de 13MP.

In urmatorul interval vom lansa un noul produs iMart LX un laptop 2-in-1 de 11,6 inci cu capabilitati 4G si cu procesor ultrarapid Intel Core-M la 2GHz optimizat pentru sistemul de operare Windows 10 si tehnologie Leap-Motion integrata. Va fi lansat in acest an, in premiera mondiala la IFA Berlin, modelul find primul device 2 in 1 cu tehnologie Leap-Motion. Pentru cei ce nu stiu ce este Leap-Motion, este viitorul interactiunii cu computerul, tehnologia care-ti permite sa controlezi tableta fara tastatura si fara mouse.

Ne dorim ca tot timpul sa avem produse cel putin un produs special, diferit fata de ce exista deja, care sa arate ce reprezinta esenta Vonino, dar tot timpul ne concentram asupra calitatii produselor si serviciilor pe care le oferim partenerilor nostri de afaceri si utilizatorilor de produse Vonino.

Share articol: