Autobuzele autonome, fără șofer, vor începe luna viitoare să transporte pasageri pe podul Forth Road Bridge din Scoția, într-o premieră mondială absolută.
Cinci autobuze cu un singur etaj vor parcurge traseul de aproximativ 22 de kilometri începând din 15 mai, transportând până la 10.000 de pasageri în fiecare săptămână între parcarea Ferrytoll din regiunea Fife și stația Edinburgh Park. Cu toate acestea, deși vehiculele vor folosi senzori pentru a se deplasa pe drumuri prestabilite, cu o viteză de până la 80 km/h, ele vor trebui să fie supravegheate de doi membri ai personalului, de două ori mai mulți decât un autobuz normal. Printre ei, un șofer de siguranță aflat la volan, pentru a monitoriza tehnologia, și un supraveghetor pentru a ajuta pasagerii la îmbarcare și la cumpărarea biletelor.
În prezent, circulația mașinilor fără șofer un șofer de siguranță nu este permisă din punct de vedere legal în Regatul Unit, iar acesta este necesar în permanență în toate vehiculele autonome, deși guvernul lucrează la un cadru juridic actualizat. Totuși,întrucât inițiativa este deocamdată o încercare pentru a vedea cum funcționează tehnologia, nu există planuri imediate de a elimina complet șoferul din cabină.
Kevin Stewart, ministrul Transporturilor din cadrul guvernului scoțian, a declarat că „proiectul inovator și ambițios" reprezintă o „etapă interesantă", un început pentru această țară în care rețeaua rutieră acoperă o gamă largă de medii, care pot oferi un bun teren de testare pentru vehiculele autonome.
Reprezentanții Stagecoach, compania care a gestionat implementarea acestui serviciu, au declarat că au considerat proiectul ca fiind unul dintre cele mai complexe la nivel mondial, precum și primul serviciu înregistrat în Marea Britanie care utilizează autobuze autonome de dimensiuni normale.
Carla Stockton-Jones, directorul general al Stagecoach, a declarat că echipa este „mândră să fie în fruntea inovației în domeniul transporturilor cu acest proiect care marchează o etapă importantă pentru transportul public".
Alături de alte șase proiecte, serviciul de transport autobuz din Edinburgh a primit o parte din cele 81 de milioane de lire sterline acordate de guvernul britanic și de reprezentanții din industria transporturilor pentru a accelera comercializarea tehnologiei de deplasare cu vehicule autonome.
Alte orașe analizează, de asemenea, posibilitatea de a introduce autobuze fără șofer, deși se crede că acestea nu sunt la fel de avansate ca proiectul din Edinburgh. În 2025, 45 de microbuze electrice fără șofer vor fi programate să circule timp de un an în trei orașe europene: Geneva, Elveția, Kronach, Germania și Oslo, Norvegia. De asemenea, au avut loc teste scurte în mai multe orașe, inclusiv la Roma și în Seul.
__________________________________________________________________________________________________
Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: