Startup-ul finlandez de realitate mixtă Varjo a lansat cel mai recent set de căști de realitate mixtă, numit XR-4, un produs pe care speră să îl vândă companiilor mari.
Căștile, care pornesc de la un preț de 3.990 de dolari, sunt similare cu cele de la Meta, Microsoft și Apple. Lansarea vine într-un moment în care diverse mari companii tehnologice pariază foarte mult pe realitatea virtuală și augmentată, un spațiu pe care îl consideră că servește drept următoarea mare schimbare pentru tehnologie, cu un impact de o scară similară cu cel al invenției Internetului sau a telefonului mobil.
Spre deosebire de ofertele pentru consumatori de la companii precum Meta, căștile Varjo sunt destinate cazurilor de utilizare în întreprinderi. De exemplu, un pilot care lucrează pentru un antreprenor din industria de apărare l-ar putea folosi pentru a se antrena într-o simulare de realitate virtuală. Sau un expert ar putea să-l folosească pentru a cartografia peisajul unui șantier mare.
Setul de MR XR-4 are două ecrane 4K și un câmp vizual cu 50% mai larg în comparație cu dispozitivele din generația anterioară. De asemenea, vine cu afișaje mai luminoase și cu o paletă de culori mai largă decât dispozitivele anterioare.
„Există câteva lucruri care sunt mai simple din punct de vedere tehnic în XR-4”, a declarat directorul de produs al lui Varjo, Patrick Wyatt, la CNBC, într-o discuție telefonică alături de jurnaliști. „Acum avem un ecran pentru fiecare ochi care a împins rezoluția până la limitele actuale, astfel încât să eliminăm unele costuri în acest fel.”
XR-4 are, de asemenea, două camere de 20 de megapixeli în față pentru a permite așa-numita realitate mixtă pass-through. Aici utilizatorul poate vedea lumea din jurul său prin lentilele reale încorporate în căști, spre deosebire de scenariul în care este complet învăluit de o lume virtuală. Este similar cu ceea ce oferă Meta pe căștile sale și cu ceea ce Apple intenționează să includă pe Vision Pro.
Ideea este că utilizatorii pot suprapune obiecte digitale în acest mediu peste lumea fizică. XR-4 vine, de asemenea, cu senzori de lumină ambientală și senzor LIDAR îmbunătățit, o metodă pentru determinarea intervalelor și a suprafețelor prin utilizarea scanării laser 3D. Acest lucru este important pentru a vă asigura că utilizatorii pot experimenta atât medii de realitate virtuală, cât și de realitate augmentată atunci când poartă căștile.
XR-4 are, de asemenea, cu audio spațial 3D încorporat și are și microfoane cu anularea zgomotului, și difuzoare integrate.
La începutul acestui an, giganții tehnologici americani Apple și Meta au anunțat căști cu realitate mixtă. Meta a lansat Quest 3 în iunie. Se așteaptă lansarea căștilor Apple Vision Pro de 3.500 de dolari anul viitor.
Varjo a strâns un total de peste 160 de milioane de dolari din finanțare de la investitori, inclusiv furnizorul Apple Foxconn, firma de capital privat EQT, gigantul auto Volvo și firma de capital de risc Atomico.