Mutarea a fost confirmata oficial de Vector.
La nici un an de la lansare, brandul Vector, lansat de ingineri romani si oameni de afaceri de la Londra, a fost achizitionat de Fitbit, cea mai mare companie din domeniu. Informatia este confirmata pe site-ul oficial Vector. "Suntem fericiti sa anuntam ca echipa Vector Watch si platforma noastra de software se alatura Fitbit, liderul pe piata dispozitivelor de sanatate si fitness conectate. Credem ca este un pas important si vom incepe sa construim produse noi extraordinare, imbinand tehnologia noastra unica si experienta Fitbit", se arata intr-un comunicat al companiei.
Pretul tranzactiei nu a fost anuntat. In trecut, Fitbit achizitionase alt brand din domeniu, Pebble, pentru o suma de pana la 40 de milioane de dolari. Fitbit traverseaza insa o peroada mai dificila, actiunile fiind cotate la bursa la sub 8 dolari, fata de 50 de dolari la listare.
Inca de la lansare, ceasurile inteligente Vector au fost descrise ca "smartwatch-ul magic cu bateria ce tine 30 de zile" si "design de lux". Ceasurile Vector au un ecran LCD cu tehnologie e-ink, baterie ce tine pana la 30 de zile si pot functiona atat pe iOS, cat si pe Android sau Windows Phone. Sistemul de operare al ceasului a fost oferit producatorilor de aplicatii, care au putut crea fete. Astfel, ceasurile Vector au fost apreciate pentru design-ul lor, reusind sa se apropie de look-ul unui ceas obisnuit. Ceasurile au o carcasa de otel inoxidabil, sticla rezistenta si rezista la 50 de metri adancime in apa. Au fost disponibile in Rose Gold, Champagne Gold, Stainless Steel si Black Plated, avand curele din piele, otel sau de plastic, sport.
Cu baza in Romania, Vector a avut conducatori cu experienta la Citizen. Din echipa mai fac parte Joe Santana, fost CEO Timex, si Steve Jarris, aflat in spatele designului mai multor proiecte Timex si Nike Fuelband. De asemenea, COO a fost Ron Spencer, fost la Bulova si Fossil. Fondatorul Adrian Pitis a mentionat ca achizitia de catre Fitbit s-a facut in special pentru platforma software si echipa de design.
Pitis a lansat Vector in urma cu un an, dupa doi ani in care a lucrat in umbra, cu o finantare de 2 milioane de dolari de la Gecad. In urma cu un an, obtinuse o alta finantare de 5 milioane de dolari, de la Gecad, 3TS Catalyst Romania si o serie de investitori privati. Compania anunta acum ca nu vor mai fi lansate noi produse sub brandul Vector. Cele existente vor continua sa functioneze, dar nu vor mai beneficia de imbunatatiri, nici hard, nici soft.
Adrian Pitis este profesor asociat la Politehnica.
Sursa: Stirileprotv.ro