E mic, aglomerat, iar mancarea nu exceleaza. Si totusi un restaurant banal din Silicon Valley are in spate o poveste cu adevarat impresionanta.
Este preferatul investitorilor din IT, care la masa de pranz discuta cu antreprenori despre cum pot face urmatorul miliard de dolari.
Exemple avem destule: in acelasi local au luat nastere in urma cu mai bine de zece ani e-mailul gratuit si cel mai folosit serviciu de plata pe internet.
Nu va lasati pacaliti de aparente, oricat de banal arata din afara acest restaurant, tipic pentru California, inauntru s-au nascut afaceri de multe miliarde de dolari. trebuie sa va atentionez insa, in interior e plin de ciudatenii, la propriu.
Cine ajunge pentru prima data in Buck's of Woodside va spune ca a nimerit intr-un muzeu. Jamis Macniven, patronul localului, e colectionar de suveniruri.
"Statuia asta am primit-o de la niste oameni din Franta. E originalul, cea din New York e copia, multi nu stiu asta.", spune Jamis Macniven.
La fel de putini sunt si aceia care stiu ca investitori bogati si oameni celebri cu idei au stat la mesele de aici si au schimbat internetul si tehnologia, in timp ce savurau o friptura de vita si un pahar de vin ieftin.
Aaceasta este masa 48. patronul spune ca de-a lungul anilor aici a stat presedintele Frantei dar si cel al Israelului. Insa si fondatorii Netscape i-ar fi convins pe investitori, pentru prima data aici sa le ofere banii de care aveau nevoie ca sa inceapa.
PayPal, cel mai folosit serviciu pentru plati pe internet a pornit aici, in 1998. 4 ani mai tarziu, compania a fost cumparata de site-ul de licitatii eBay pentru 1,5 miliarde de dolari.
"La masa asta mica a stat Steve Jefferson. Sabeer i-a zis lui steve: e-mail gratuit. Asa s-a nascut Hotmail. L-au vandut pentru 400 de milioane de dolari", spune Jamis Macniven.
Chiar daca e patron de restaurant, si Jamis a inovat. Restaurantul lui e primul din lume cu Wi-Fi gratuit.
"Aveam un laptop aici, unde oamenii stateau la coada ca sa-si verifice e-mailul. soferii de camion stateau pe sosea ca sa "fure" internet. A fost nebunie."
Patronul are un singur regret. Ca nu a fost vizitat de Steve Jobs, desi erau prieteni. De vina e o clanta.
"Am fost reparator, reparam orice. A doilea contract a fost pentru Steve Jobs. I-am montat o clanta, care scartaia si lui nu-i convenea. I-am spus sa se obisnuiasca, e o clanta. A fost un geniu, s-a descurcat OK."
Multi spun ca restaurantul Buck's e aproape sau depaseste limita kitschului. Insa e un alt exemplu care ne spune ca mai putin conteaza de unde incepi ci unde vrei sa ajungi.