Sa-i inventam un nume si sa o botezam zapaceala digitala. Suna hilar, dar e, foarte probabil, cea mai noua boala a celor care muncesc la calculator.
In loc sa ne facem treaba urgenta pe care o avem de rezolvat, milioane dintre noi se pierd in detalii precum email, retele sociale sau messenger.
George Buhnici are antidotul pentru timpul irosit pe calculator: aplicatia Rescue Time. Va va ajuta sa va invinovatiti mai usor pentru timpul pierdut. Aplicatia are si o varianta pentru companii, care pot sa vada cat timp toaca echipa de marketing pe Facebook sau cate jocuri in retea fac baietii de la tehnic.
Sa zicem ca am depasit momentul de vinovatie. Acum stim ca avem o problema. Dincolo de gluma, trebuie sa ne facem treaba asa ca va propun cateva solutii pentru a elimina din program "zapaceala digitala".
Cele mai inofensive solutii sunt:
1. Inchide paginile de internet pe care nu ai treaba. Nu le lasa acolo deschise pentru cand poate ai vrea sa mai arunci un ochi.
2. Delogheaza-te de pe Facebook sau Twitter. Asa nu vei reveni din 5 in 5 minute sa mai dai un "like". La fel si cu messengerul, daca nu vrei sa stai la taclale in timp ce proiectul tau e pe ultima suta de metri. Daca nu poti renunta la el, stai macar pe invizibil.
3. Indiferent ce faci, ia pauze de macar 5 minute pe ora. Exista aplicatii de calculator sau mobil care te pot atentiona si iti pot bara accesul la sistem cat timp iti vezi de sanatate la o gura de aer si cateva miscari de stretching. Scirocco take a break e una numai buna.
4. Si mai dura este aplicatia Freedom care taie internetul cat vrei tu ca sa poti munci serios.
5. Pentru mobile se pot initia niste setari care vor aduce rezultate. Descarcarea instantanee si automata a email-urilor este o greseala si trebuie pedepsita cu trecerea lor la un program limitat la o verificare pe ora sau mai rar.
6. Un alt lucru care ajuta este punerea mobilului pe silentios cand chiar vrei sa faci ceva, fara sa fii deranjat nonstop.
Acum multi vor spune ca le-am stricat tocmai programul de munca. Ei ar trebui sa vada rezultatele studiilor care arata ca tocmai cei care isi verifica emailul mai rar, fac treaba mai buna si sunt mai fericiti.