Noul serviciu menit sa actioneze precum un motor de cautare dispune de o setare care arhiveaza fiecare cautare a userilor.
Pentru moment, Graph Search se afla inca in varianta beta, utilizatorii Facebook fiind incurajati sa se inscrie pe o lista de asteptare pentru a putea accesa acest nou serviciu.
In cadrul prezentarii care a avut loc in Statele Unite ale Americii, Mark Zuckerberg, unul dintre fondatorii Facebook si actual presedinte al Consiliului de administratie, a explicat ca acest nou serviciu va tine cont de criteriul respectarii dreptului la viata privata, afisand doar rezultate de continut de pe Facebook care sunt distribuite si sunt accesibile utilizatorului ce efectueaza cautarea.
Cu toate acestea, Graph Search dispune de o optiune de arhivare prin care a salvat fiecare cautare facuta in cadrul retelei Facebook de fiecare utilizator in parte, incepand din septembrie 2012 si pana in prezent, noteaza huffingtonpost.com, conform Mediafax. Aceste date de cautare nu sunt publice, putand fi vizualizate doar de catre useri pe profilul lor personal.
Lars Rasmussen, fost angajat al Google, trecut recent la Facebook, a explicat in cadrul conferintei de presa de lansare a Graph Search ca metoda de arhivare a fiecarei cautari pentru useri a fost implementata intr-adevar in septembrie 2012.
Istoricul acestor cautari de pe Facebook poate fi insa sters din setarile fiecarui profil prin intermediul meniului din "Activity Log".
"Noul serviciu le va permite utilizatorilor FACEBOOK sa efectueze cautari naturale de continut in cadrul retelei de socializare", a spus Zuckerberg, conform BBC News online. El a explicat ca serviciul va tine cont de criteriul respectarii dreptului la viata privata, afisand doar rezultate de continut de pe Facebook care sunt distribuite si sunt accesibile utilizatorului ce efectueaza cautarea.
Primul criteriu de cautare al serviciului "Graph search" va fi valoarea informativa, al doilea, proximitatea temporala, iar al treilea interesul "prietenilor" de pe pagina utilizatorului care efectueaza cautarea, interes determinat prin numarul de "like-uri".
Fondatorul si presedintele Facebook a insistat ca noul serviciu nu este unul de cautare in sens larg pe Internet, ci doar pe Facebook, astfel ca nu este un concurent direct al GOOGLE. "Nu este vorba de cautari in reteaua world wide web. Este vorba de cautari pe FACEBOOK, continutul este foarte mare si este intr-o dinamica permanenta", a explicat Zuckerberg la sediul Facebook din California.
Potrivit CNBC, noul sistem de cautare al Facebook concureaza insa, fara indoiala, cu Google. "De ce sa mai cauti un restaurant sau un hotel pe Google cand poti vedea unde au mers prietenii din lista ta de pe Facebook?!", explica jurnalista Julia Boorstin, de la blogul CNBC.
In acest context, daca Facebook va reusi sa mentina interesul oamenilor cu acest serviciu, acest lucru inseamna mai multe oportunitati pentru vanzarea de produse publicitare si, implicit, bani, facand concurenta serviciului de cautare al Google.
Potrivit agentiei Bloomberg, in urma anuntului, actiunile Facebook au scazut cu mai putin de 1%, pana la nivelul de 30,75 dolari. Actiunile Google Inc. (GOOG) au crescut, insa nesemnificativ, dupa ce Facebook a dat asigurari ca noul serviciu de cautare nu va fi unul in sens general pe Internet.