Industria jocurilor mobile va depasi miliardul de euro in 2013, tocmai de pe urma jocurilor gratuite.
Si atunci cum de sunt atat de profitabile ... distractiile cu bomboane, pietre colorate sau masini virtuale? Raspunsul tehnic este "freemium", adica "free" plus "premium".
George Buhnici a ales pentru exemplificare cateva jocuri care se bucura in prezent de un mare succes in randul utilizatorilor de smartphone si tablete. Este vorba despre "Candy Crush", "Diamond Dash", "Ski Safari" si "Real Racing".
Toate sunt gratuite, insa doar pana la un anumit nivel. Dupa ce reusesc sa-i atraga in "mrejele" lor pe utilizatori, toate aceste jocuri isi vand bonus-urile pentru diferite optiuni pe bani adevarati, si nu virtuali.
Daca, de exemplu, in jocul "Real Racing", utilizatorul isi doreste o masina virtuala mai buna, mai performanta si mai rapida, trebuie sa achite cu cardul de credit aceasta dorinta.
La fel se intampla si cu "Diamond dash", un joc banal, in care jucatorul trebuie sa dea click pe cel putin 3 culori de acelasi fel. La un moment dat, daca vrea sa obtina un timp de joc mai mare sau daca vrea o optiune de distrugere a culorilor mai buna ... trebuie sa plateasca.
Si sunt destul jucatori care isi folosesc cardurile in aceste jocuri. recent, cancelarul Germaniei, Angela Merkel, s-a aratat extrem de surprinsa ca exista oameni care platesc pentru "praful magic" din jocuri. Era vorba despre jocul Diamond Dash.