Alegerile din Statele Unite au fost castigate in mod clar la urne de Barack Obama, insa batalia pentru Casa Alba s-a dat timp de cativa ani cu un arsenal de unelte sofisticate.
Cea mai moderna dintre toate este in mod clar internetul. Secretele unei campanii de succes sunt ascunse vederii, dar le putem decoda cu putina atentie.
Site-uri de campanie, bloguri politice, donatii online, poze cu mesaj pe retele sociale, apeluri la actiune. Asa arata lista scurta pe care o stiu in teorie si politicienii de la noi. In practica, americanii o fac cel mai bine. Nu de alta dar avem opt milioane de romani pe internet iar peste cinci milioane au cont pe Facebook. In schimb, oamenii politici de la noi nu reusesc sa stranga nici macar cateva mii de sustinatori online. Daca se uita la noi si politicieni ori staff-uri de campanie, tot se apropie si la noi alegerile, sa ia aminte!
Pe Internet a fost o diferenta clara de alonja a lui Barack Obama versus Mitt Romney. Este chiar posibil ca Obama a castigat voturile care ii lipseau tocmai datorita fortei campaniei sale pe internet. La prima vedere asa este. Aproape 23 de milioane de oameni il urmaresc pe Twitter pe presedintele Americii.
Ba mai mult decat atat, Obama are cont inclusiv pe Instagram, unde stafful sau posteaza constant tot felul de fotografii, care par a fi realizate cu un telefon mobil. Cu alte cuvinte, presedintele SUA este prezent pe tot ceea ce inseamna zona de interes online.
Acestea sunt pur si simplu niste tehnici de campanie prin care politicienii incearca sa ajunga la alegatori exact acolo unde sunt ei, adica pe internet. Pe Klout Mitt Romney avea un scor destul de bun, 92, insa nu a fost suficient ca sa-l ajunga pe Obama, care avea 99.
Sursa: StirileProTv