Castiga o multime de bani fara sa se mai ridice de pe scaun!
Lumea gamingului competitiv, cunoscuta sub numele de e-sports, nu necesita ca jucatorii sa se ridice de pe locul sau. Asta nu inseamna insa ca ei nu transpira. Sau nu castiga o multime de bani.
Unul dintre cei mai mari jucatori din e-sports in acest moment este pustiul de 22 de ani Matt Haag, cunoscut sub numele de "Nadeshot". Este un maestru in "Call of Duty" si face parte dintr-o echipa numita OpTic Gaming. Si este si sponsorizat de catre Red Bull!
In urma cu 3 ani, Haag lucra la un restaurant McDonalds, pregatind burgeri, scrie Conor Dougherty de la New York Times. A renuntat insa la acea slujba si s-a dedicat catre e-sports in care investeste foarte mult. Se antreneaza ore intreghi pe zi si este monitorizat de catre un "tehnologist sportiv" pentru a vedea efectele jocurilor video asupra creierului sau. Si are si un nutritionist care il ajuta sa aiba o alimentatie sanatoasa si o viata sportiva.
Astfel de lucruri nu sunt insa neobisnuite cand vine vorba despre lumea gamingului online unde se pot castiga multi bani daca ajungi la acel nivel. O echipa de copii din Coreea a castigat 1 milion de dolari jucand un alt joc popular, "League of Legends". Milioane de oameni s-au uitat la ei cand au castigat concursul.
Si la fel ca alti gameri care au devenit faimosi pe retelele de socializare si pe site-uri precum Twitch, cumparat de Amazon in acest an pentru aproape 1 miliard de dolari, Haag castiga bani prin video streams, precum si din sponsorizari si turnee castigate. Conform NY Times, el castiga 700.000 de dolari pe an numai din canalul de YouTube. Iar cei de la Major League Gaming l-au convins sa transmita streamul exclusiv de pe site-ul lor. In total, are sanse mari sa ajunga la 1 milion de dolari castigati in 2014.
Haag are mai mult de 1 milion de followeri pe YouTube - nu posteaza numai clipuri cu jocuri, ci sfaturi de alimentatie si multe altele.
"Ma gandesc la viitorul meu de cel putin 10 ori pe zi" le-a spus Haag celor de la New York Times. "Ma gandesc, daca va disparea totul intr-o zi? Daca, din cine stie ce motiv, oamenii nu se mai uita la clipurile tale? Daca oamenii nu vor mai intra pe canalul tau de YouTube? Daca echipa ta nu functioneaza sau nu mai esti atat de bun si trebuie sa renunti la competitie?" spune Haag in interviul pentru New York Times.