Gaming-ul pe mobil ocupă, în acest moment, cel mai amplu segment din piața de jocuri, la nivel general. În 2018, valoarea jocurilor pe mobil a fost evaluată la 68,5 miliarde de dolari, dintre care majoritate (54,9 miliarde de dolari) venea din zona de smartphone-uri, iar 13,6 miliarde era reprezentată de gamingul pe tablete.
Pentru următorii ani, estimările arată că jocurile pe mobil vor continua să evolueze favorabil, în vreme ce gamingul pe PC va scădea, iar cel pe console va rămâne stabil. În acest moment, la nivel global, cele mai multe venituri sunt furnizate de device-urile care rulează iOS, dar potrivit predicțiilor, dispozitivele Android le vor depăși pe cele ale Apple până în 2023. „Clash of Cland” a fost cel mai jucat titlu pe iPhone în SUA, situându-se puțin înaintea „Fortnite”.
Cei mai mulți bani sunt generați de achizițiile pe care utilizatorii le pot face prin intermediul aplicațiilor, un procent de peste 40%. A doua sursă importantă de venit o reprezintă reclamele video (puțin peste 30%). În acest moment, VR-ul încă încearcă să câștige tracțiune – majoritatea oamenilor a auzit de realitatea virtuală, dar consideră că este prea scump. Până în 2021, AR-ul este favorit pentru a evolua mai puternic decât VR-ul, asta pentru că baza de utilizatori va evolua într-un ritm mult mai alert, arată GSM Arena.
Gaming-ul este așteptat să rămână principalul mijloc prin care se utilizează tehnicile de AR și VR, cu toate că milioane de oameni vor adopta această tendință pentru a urmări evenimente live și pentru divertisment video.