Lupta dintre marile companii care ofera continut online si retelele de telefonie mobila s-ar putea rasfrange si asupra utilizatorului final, adica cei care folosesc internetul mobil.
In ultima perioada, accesarea unor videoclipuri la rezolutie mare direct de pe telefonul mobil a devenit un fapt aproape banal, in conditiile in care, in urma cu aproximativ 3 ani, era foarte greu de vizualizat un clip HD pe ecranul telefonului.
"De vina" pentru performantele actuale sunt companiile de telefonie mobile, care investesc tot mai mult in modernizarea retelelor si adaptarea acestora la continutul online provenit din serverele unor mari "jucatori" de pe piata online, precum Google (YouTube), Facebook, Vimeo sau Dailymotion.
Bineinteles, aceste companii sunt interesate in mod direct ca firmele de telefonie sa continue operatiunile de modernizare a retelelor, astfel incat sa atraga pe website-uri cat mai multi clienti. In schimb, firmele de telefonie au inceput deja sa "maraie", sustinand ca efortul financiar pe care il fac nu este acoperit de abonamentele de internet pe mobil ale clientilor, asa ca propun introducerea unei taxe de acces pe continutul mobil.
Daca aceasta propunere se va concretiza, atunci este evident ca amatorii de clipuri YouTube sau Vimeo direct pe telefonul mobil, in sistem 3G, vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunare.
Sursa: stirleprotv