Cei de la Zdnet spun ca rezultatele financiare ale celor de la Apple pe ultimul trimestru din 2014 arata ca produsele nu sunt prea scumpe.

Apple a inregistrat in ultimul semestru din 2014 profituri record pentru orice companie din istorie, incasand aproximativ 8.3 milioane de dolari pe ora!  Cu toate astea, exista in continuare voci care prevestesc o cadere a celor de la Apple. Multe motive sunt mentionate, insa cel care se repeta de fiecare data este unul: preturile prea mari ale produselor.

"Indiferent ce credeti despre Apple, produsele lor si practicile lor, nu exista nicio indoiala ca ea continua sa aiba vanzari masive. Fie ca e vorba despre iPad, iPhone sau Mac-uri, zeci de milioane de produse sunt cumparate de consumatori" scriu cei de la Zdnet.

Incasarile si profitul Apple din ultimul trimestru au fost mai mari decat s-ar fi asteptat oricine. Si a fost un rezultat al lansarii iPhone 6 si iPhone 6 Plus. Desigur ca asta ii va face pe unii sa spuna ca dependenta de succesul unui produs reprezinta o mare problema. Poate ca e adevarat pana la un anumit nivel, dar in arena profiturilor nu prea e asa.

Argumentele aduse pentru afirmatia ca produsele Apple sunt mai scumpe decat ar trebui sunt urmatoarele: in primul rand, pretul prea mare face referire la ce ofera competitia. Si atunci da, poate ca pretul e prea mare. Insa daca un produs la un pret mare se vinde in cantitati mari, pretul competitorilor nu mai conteaza. Insa daca pretul prea mare face referire la faptul ca e inaccesibil pentru oameni, atunci poate ca asa e pentru consumatori. Insa rezultatele financiare arata ca Apple pune pretul pe produsele principale la fix.

Orice companie are o datorie catre actionari si consumatori sa ofere o valoare pentru fiecare investitie. Esential pentru asta e punerea unui pret corect pe produse ceea ce duce la 3 criterii:

1. Calitatea designului si a constructiei care sa ofere o valoare suficienta pentru consumatori.
2. Alegand pretul unui produs la nivelul la care consumatorii sunt dispusi sa-l suporte
3. Pretul luand in calcul profitul marginal.

Asadar, ceea ce face Apple este sa ia punctul 3 si sa-l decida in functie de maximul primelor 2. Astfel, maresc profitul facand calculele. Atunci cand o companie atinge toate cele 3 puncte si publica rezultate financiare atat de mari, inseamna ca pretul este aur. Daca valoarea nu este adecvata pentru consumatori, ei nu vor cumpara produsul.

Consumatorii Apple vad o valoare buna in produse asa cum tot arata cifrele consistente rezultate. Ultimul exemplu - cele 74.5 milioane de iPhone-uri cumparate in ultimul trimestru. Acest lucru arata ca pretul iPhone-ului este exact cat trebuie. Face si un caz puternic ca daca pretul ar fi fost mai mic, Apple nu si-ar fi respectat responsabilitatea fata de actionari. Alte companii poate sunt fericite sa "lase bani pe masa", nu si Apple.

Indiferent cat de multi oameni o spun si cat de des, produsele Apple sunt suficient de bune cat sa justifice pretul, desi adesea sunt mai mari ca ale competitiei. Valoarea perceputa este corecta in momentul achizitiei si milioanele de clienti repetati arata ca este pretul corect pentru un ciclu de viata al produsului.

"Poate simtiti ca iPhone-ul este mai scump decat ar trebui, dar 74.5 milioane de alti oameni nu sunt de acord" incheie cei de la Zdnet.

Share articol: