Superman si Black Widow sunt super-eroii care promoveaza noul telefon.
"China este cunoscuta pentru producatorii de gadgeturi ieftine, insa un creator de smartphone-uri este aproape de a schimba acest lucru" scriu cei de la Forbes. Despre cine este vorba?
Huawei, gigantul din telecomunicatii, a lansat un device high-end ce ajuta compania sa devina un brand de smartphone-uri premium. Compania cu sediul in Shenzen foloseste propriile chip-uri pentru produsele high-end ceea ce ajuta la un control total asupra performantelor telefonului si a momentului lansarii. "Xiaomi Mi5 a fost amanat din cauza unor probleme ale chip-urilor Qualcomm. Intarzierile sunt extrem de daunatoare performantei pe piata" spune Nicole Peng, director cercetator la firma de analiza a pietei, Canalys.
La o zi dupa lansarea noilor flagship-uri, P9 si P9 Plus, Huawei a anuntat ca Henry Cavill, actorul care il interpreteaza pe Superman, si Scarlett Johansson, actrita care o interpreteaza pe Black Widow vor face parte din campania de marketing prin care Huawei doreste sa opreasca dominarea Apple si Samsung.
Thanks for following us at the #HuaweiP9 launch. It’s time to change the way you see the world #OO pic.twitter.com/IoXNAE2PQR
— Huawei Device (@HuaweiDevice) April 6, 2016
"Oamenii nu au asociat Huawei cu produsele high-end pana acum" spune analistul de la Forrester, Clement Teo. "Dar cu lansarea tuturor telefoanelor din seria P, incep sa-si consolideze pozitia de brand high-end".
Iar statistica le da dreptate - o treime din cele 108 milioane de device-uri vandute de Huawei in 2015 au fost produse high-end cu pret de peste 300 de dolari. Procentul a fost de 18% in 2014, cand Huawei a vandut 75 de milioane de unitati. Veniturile din afacerile cu device-uri consumabile, ce includ smartphone-urile, smartwatch-urile si bratarile, au crescut cu 73% pana la 20 de miliarde de dolari anul trecut.
In China, cota de piata a crescut cu 52% ajungand la 14.3%, fiind foarte aproape de liderul Xiaomi care a avut 14.9%. La nivel global, Huawei este pe locul 3 in lume dupa Samsung si Apple. Richard Yu, seful executiv al consumer business group la Huawei a spus la lansarea P9 de pe 6 aprilie ca obiectivul pe 2016 este sa ajunga la venituri de 30 de miliarde de dolari. Yu a mai spus ca Huawei a investit 3 miliarde de dolari in dezvoltare si cercetare anul acesta, cu 1 miliard mai mult ca in 2015.
Pe termen lung, planul Huawei este sa devina in 2-3 ani al doilea cel mai mare producator de telefoane din lume si sa depaseasca si Samsung pana in 2021. "Vrem sa devenim cel mai iubit brand de consumabile" le-a spus purtatorul de cuvant al Huawei celor de la Forbes.
Huawei is launching high-end devices in its effort to become a premium smartphone brand: https://t.co/grB8rmCrD9 pic.twitter.com/exAIIPmagA
— Forbes Tech News (@ForbesTech) April 8, 2016