Principalul rival, Android KitKat, are o rata de adoptie de doar 24,5%, in ciuda faptului ca a fost lansat in urma cu un an.
Apple bate record dupa record. La doar o zi dupa ce a anuntat ca a vandut peste 10 milioane de iPhone-uri 6 in doar 3 zile, compania din Cupertino a venit cu o alta veste: rata de adoptie a noului iOS 8 e cat se poate de ridicata. Asta pentru ca Apple are un mare avantaj fata de Google: lipsa de fragmentare. Iar asta inseamna ca ultimele actualizari ale sistemului de operare iOS vor fi intotdeauna adoptate intr-un procent ridicat si timp foarte scurt.
iOS 8 a devenit disponibil in urma cu doar o saptamana si a fost deja instalat pe 46% dintre device-urile Apple compatibile. Cu toate acestea, trecerea la iOS 8 n-a fost lipsita de scandaluri. Multi utilizatori s-au plans de bug-uri, iar altii prefera sa faca downgrade la iOS 7.1.2, cat inca se mai poate.
Cealalta jumatate e utilizatorilor Apple prefera sa mai astepte, eventual pana la un nou update care sa rezolve probleme, de vreme ce iOS 7 e inca instalat pe 49% dintre device-uri. Multi dintre ei s-au speriat in momentul in care au vazut ca trebuie sa-si stearga mare parte din aplicatii, poze si documente, doar pentru a elibera 5,9 GB, spatiul necesar pentru instalarea OTA a iOS8.
In schimb, principalul rival al iOS, Android, se confrunta cu vechea problema a fragmentarii. In momentul de fata, cea mai mare parte a utilizatorilor Android folosesc Jelly Bean. Peste 20% dintre ei inca mai au instalat Ice Cream Sandwich sau Gingerbread, in timp ce KitKat e disponibil pe 25% dintre device-urile cu Android, la aproape un an de la lansarea acestuia. Totusi, Google spera sa mai rezolve din probleme dupa lansarea Android L.