Nu e nicio indoiala ca Xiaomi este cel mai in voga producator de telefoane mobile in acest moment.
Xiaomi a reusit in doar 4 ani sa devina o forta pe piata telefoanelor mobile. Compania fondata in 2010 s-a impus inca de la primul telefon lansat un an mai tarziu, fiind pe locul 3 in topul producatorilor pentru o perioada, dupa gigantii Apple si Samsung. Care este cheia succesului celor de la Xiaomi? A explicat vice-presedintele companiei, Hugo Barra, intr-un interviu pentru TechCrunch.
Xiaomi a atras atentia prin specificatiile high end ale unor telefoane comercializate la un pret mic. Xiaomi are in acest moment o valoare de piata de aproximativ 46 de miliarde de dolari, dupa ce a facut o infuzie de capital de 1.1 miliarde de dolari in toamna lui 2014.
Desi a fost acuzata in dese randuri ca folosesc un design similar cu cel al produselor concurente, mai ales cu cele ale Apple, Xiaomi a inceput sa se distanteze si la acest capitol de strategiile celorlalte companii. Cum are insa succes Xiaomi? Portofoliu mic si ritmul lent de actualizare al produselor este cel care i-a adus la acest punct.
De asemenea, produsele Xiaomi sunt vandute aproape exclusiv prin magazinele online, ceea ce ii ajuta sa reduca foarte mult costurile, nefiind necesar sa plateasca staff sau management pentru un magazin. Si, de asemenea, scapa de distribuitori si retaileri third-party care cauta profit si maresc pretul.
"Un produs care sta 'pe rafturi' pentru 18-24 de luni - adica majoritatea produselor noastre - trece prin 3 sau 4 perioade de reduceri. Mi2 si Mi2s sunt practic acelasi device, de exemplu" explica Barra. "Mi2 si Mi2s au fost in vanzare pentru 26 de luni. Redmi 1 a fost lansat initial in septembrie 2013 si abia ama anuntat Redmi 2 luna aceasta, adica la 16 luni distanta" mai spune Barra.
Si atunci cum sunt posibile aceste scaderi de pret? Pentru ca scad costurile componentelor hardware de-a lungul timpului, mai ales intr-o industrie caracterizata cu imbunatatirile rapide. Acest lucru inseamna ca nucleul acelui telefon Xiaomi costa semnificativ mai putin la doar 6 luni distanta, permitand existenta unui profit care, in schimb, ii permite companiei sa faca reduceri de pret. Acest efect este amplificat si de portofoliul scazut al companiei in comparatie cu aproape toti ceilalti producatori de telefoane cu Android.
Nu in ultimul rand, spre deosebire de restul industriei (cu exceptia celor de la One Plus), Xiaomi face campanie de marketing cu practic zero buget! In schimb, compania se bazeaza pe retelele de scoializare si puterea zvonurilor pentru a crea entuziasm. Desi este neclar cat si daca Xiaomi castiga multi bani din servicii, mai trebuie notat ca magazinul online de aplicatii contine multe beneficii premium disponibil pentru bani importanti iar acestia merg direct la ei.
Combinand toate aceste strategii si iata de ce Xiaomi poate sa vanda telefoane de top la preturi mici. Xiaomi a lansat saptamana trecuta doua noi telefoane, Mi Note si Mi Note Pro si doreste sa vanda intre 13 si 15 milioane de telefoane in anul 2015, un numar impresionant avand in vedere ca nu au ajuns inca la statutul de forta globala in domeniu