Diferenta de pret este de 100 de dolari. Diferenta in ceea ce priveste profitul face parte din strategia Apple.
Una dintre principalele critici pentru cei de la Apple este faptul ca in continuare versiunea cea mai ieftina cand lanseaza un nou iPhone vine cu 16GB spatiu de stocare. Cum sistemul de operare ocupa si el mult spatiu iar posibilitatea unui microSD nu exista, utilizatorii raman rapid fara spatiu.
Apple impinge astfel utilizatorii spre varianta urmatoare, de 64GB. Cei de la Business Insider scriu ca Apple face acest lucru pentru ca ei castiga multi bani atunci cand utilizatorii scot din buzunar 100 de dolari in plus pentru iPhone 6s, iPhone 6s Plus sau iPhone SE cu 64GB spatiu de stocare. Defapt, majoritatea diferentei de bani intre versiuni reprezinta profitul pentru Apple.
Wayne Lam, analist la IHS Technology, le-a dezvaluit celor de la Business Insider ca pe Apple o costa doar cu 12 dolari mai mult sa construiasca modelul cu 64GB in dauna celui cu 16GB.
Flagship-urile de la alte companii precum Samsung, LG si HTC, incep de la 32GB spatiu de stocare. Lam spune ca nu toate companiile au aceeasi strategie ca Apple pentru ca acestia, in primul rand, sunt o companie de hardware astfel ca nu este corecta comparatia.
Pana la urma, decizia Apple este una grozava pentru profituri si investitori, nu insa si pentru clienti. In plus, versiunea de 16GB ajuta serviciul iCloud.