Apple a lansat miercuri noua versiune a sistemului de operare.
Cei de la The Guardian scriu astazi ca in prima zi dupa ce a fost lansat iOS 9, noua versiune a sistemului de operare, aplicatiile care blocheaza reclame se afla in topul descarcarilor peste tot in lume.
In Marea Britanie, 2 aplicatii de acest gen au intrat in top 20 aplicatii platite, Purify fiind pe locul 11 si Peace pe locul 12. In Statele Unite, acestea 2 stau si mai bine - Purify este pe locul 5 in clasament in timp ce Peace a devenit noul numar 1.
Popularitatea acestor aplicatii sugereaza ca blocarea reclamelor pe mobil, devenita posibila in Safari pentru utilizatorii care au trecut la iOS 9, poate deveni mai raspandita decat pe desktop. Un raport din 2014 sugera ca pe desktop aproximativ 150 de milioane de utilizatori folosesc o forma de adblocker.
Progresul adblockingului a inceput sa ingrijoreze companiile care se bazeaza pe acestea. In Germania, 4 operatori majori au incercat si au esuat in tentativa de a castiga in instanta in fata Eyeo, unul dintre cei mai mari adblockeri.
Daca blocatul reclamelor continua sa se dovedeasca popular printre utilizatori, aceasta poate fi o arma importanta a celor de la Apple in fata principalului rival, Google. Spre deosebire de Apple, cei care se bazeaza pe veniturile din vanzarile hardware, Google se bazeaza foarte mult pe advertising ceea ce inseamna ca nu vor incuraja adblockingul asa cum o face Apple. Din contra, Google chiar a interzis la un moment dat astfel de aplicatii in Android App Store. In acest moment, utilizatorii de Android pot sa instaleze aplicatii care blocheaza reclamele, dar numai daca sunt instalate special cu un browser descarcat.