Microsoft a decis sa renunte la brandul Nokia odata cu Lumia 535, telefon lansat in aceasta saptamana
La o intalnire de analiza de la Londra, CEO-ul celor de la Nokia, Rajeev Suri, a detaliat pe ce se va concentra compania in urmatorii ani. Referindu-se la ultimii ani ca fiind "o schimbare dificila", Suri a spus ca Nokia "a trecut de la o lunga perioada de declin, la prima perioada de crestere din 2011".
Compania e increzatoare intr-un progres pe toate cele 3 sectoare pe care se va concentra. In primul rand pe partea de Networks, acolo unde piata e dominata de Nokia, Huawei si Ericsson.
Investirea in tehnologii mai tinere precum 4G a oprit declinul. 4G are sanse mari sa fie punctul de plecare pentru viitor, in ciuda predictiilor ca in mai putin de 4 ani va aparea 5G. "Orice schimbare in tehnologie nu vine atat de rapid cum cred oamenii. 4G va coexista cu 5G pentru multi, multi ani, oferind atat acoperire, cat si conectivitate" a mai spus CEO-ul Nokia, cel care mizeaza pe cresterea Internet of Things, prezicand ca vor exista 50 de miliarde de device-uri conectate la net pana in 2025.
Suri a pus si punct zvonurilor care spunea ca, dupa ce Nokia a vandut sectorul de telefonie catre Microsoft in acest an, Nokia se va intoarce in acel sector. "Nu ne gandim sa ne intoarcem la un consum direct de telefoane propriu-zis" a spus Suri, mentionand ca "brandul se va intoarce in lumea consumului" prin licentele pe termen lung.