Perioada de glorie a tinut aproape 10 ani.
Agentia de analiza a pietei, Gartner, anunta ca boom-ul smartphone-urilor s-a incheiat, urmand ca de acum piata sa inceapa sa coboare. Conform analizelor, cresterea in 2016 a fost de doar 7%, mai putin de jumatate fata de 2015.
Roberta Cozza, director ala Gartner Research, spune ca producatorii de smartphone-uri vor avea dificultati in anii urmatori: "Pe pietele mature, utilizatorii de smartphone-uri premium maresc ciclurile de viata a telefoanelor la 2 ani si jumatate, acest lucru urmand sa nu se schimbe drastic in urmatorii in 5 ani".
Operatorii au inceput sa ofere cicluri de upgrade tot mai variate. Acest lucru a facut ca producatorii precum Apple sa ofere programe pentru utilizatorii care vor un nou telefon la 12 luni. "Aceste programe nu sunt pentru toata lumea, majoritatea utilizatorilor fiind fericiti sa-si pastreze telefonul pentru 2 ani sau mai mult din moment ce update-urile tehnologice au devenit mai degraba relative decat exponentiale" mai spune Cozza.
"Producatorii majori precum Apple si Samsung vor fi nevoiti sa-si mareasca functionalitatea smartphone-urilor, sa adauge suport pentru realitatea virtuala si case conectate. Dar nu toti produatorii vor putea sa tina pasul cu competitia" crede Cozza. Referindu-se la producatorii din China, ea crede ca desi acestia pot aduce rapid pe piata tehnologii noi, in majoritatea timpului "le aduc doar ca sa le aduca".
Cozza a spus lucruri similare la Mobile World Congress de la Barcelona. Principalul aspect pe care il puncteaza este ca producatorii se vor lupta pentru a oferi o experienta a utilizatorului cat mai buna si nu pentru specificatii. Ea mai crede ca Huawei trebuie sa investeasca in software, continut si parteneriate pentru a oferi servicii care sa ii diferentieze de ceilalti.