Cu totii primim mailuri de la superiorii ierarhici, unele menite a ne corecta, altele a ne motiva. Dar nu toti dau forward la presa. Dupa bancul cu "aici, sa vada toata lumea", Stephen Elop, liderul maxim al companiei a incercat sa arate angajatilor, colegilor, ca grupul decizional stie de evolutia pietei si ca trebuie sa se porneasca pe munca.
Intr-un text care parea ca nu se mai termina, seful finlandezilor foloseste cuvinte grele pentru a sublinia picajul suferit de Nokia si, mai ales, de sistemul de operare Symbian in razboiul cu Apple si Google.
Doar cateva exemple:
- Apple a redefinit smartphone-ul si atras consumatorii intr-un univers inchis, dar extrem de puternic ecosistem
- Apple, fara indoiala, controleaza zona high-end a gadgeturilor
- Google are o putere gravitationala extraordinara, atragand majoritatea capitalului de inovatie in curtea sa
- Nokia are un potential excelent, dar ritmul de dezvoltare a proiectelor este prea lent. Prea putine terminale revolutionare ajung in piata inaintea concurentei directe
- Symbian este un mediu din ce in ce mai dificil pentru a construi, a dezvolta
- Competitia nu ne fragmenteaza cota de piata cu telefoane, ci cu ecosisteme - medii in care utilizatorul sa exploreze
- Nokia, suntem in flacari
Ce dovedeste asta? In primul rand, realism. Apoi: dorinta arzatoare :) de a schimba ceva, de a cere inovatii, idei noi si un ritm alert de dezvoltare. Ce va schimba acest e-mail? Pe termen scurt, nimic. Pe termen lung... poate calitatile literare ale lui Stephen Elop ?