A depasit, in sfarsit, acest prag.
Serviciu de recunoastere a melodiilor a primit o investitie de 30 de milioane dintr-o sursa care nu a fost numita. In urma acestei investitii, Shazam a ajuns sa fie evaluata la 1 miliard de dolari, anunta The Guardian. Compania nu a dorit sa dezvaluie identitatea investitorilor, insa au spus ca acestia nu mai investisera pana acum in Shazam.
Produsul de baza al companiei este aplicatia de recunoastere a melodiilor care poate fi instalata pe telefoanele mobile, calculatoare si chiar si pe Google Glass. Lansata initial in 1999, cu mult inainte ca smartphone-urile sa fie populare, Shazam a inceput ca un serviciu de mesaje text care taxau 50 de centi pe melodie. Clientii sunau la numarul 2580 si tineau telefonul langa un speaker inainte sa primeasca mesajul cu informatiile melodiei. Prima aplicatie a companiei a fost lansata in Apple Store in 2008, iar in 2014 a fost lansata aplicatia pentru Mac.
In 2005, Shazam si-a vandut tehnologia de baza din spatele serviciului catre casa de discuri BMI, inainte sa o cumpere inapoi 6 ani mai tarziu. Principalele venituri ale companiei sunt reprezentate de comisioanele primite din vanzarea online a melodiilor, dar si din reclamele din aplicatie. Si-a mai promovat tehnologia in studio-uri TV, permitandule userilor sa taguiasca un show sau o reclama pe care o priveau si sa primeasca informatia dorita.