Chiar dacă este una dintre cele mai mari companii din lume, Samsung nu se bucură de aceeași popularitate pe toate continentele. 

Potrivit unui nou raport realizat de firma Counterpoint, brandul coreean a fost depășit anul trecut în Africa pe segmentul Mobile de compania chineză aproape anonimă numită Tecno.

Conform datelor Counterpoint, compania Tecno și-a adjudecat o cotă de piață de 18% din totalul vânzărilor de smartphone-uri din Africa anul trecut. Firma de cercetare atribuie creșterea Tecno din a doua jumătate a anului în principal portofoliului său accesibil. Prin comparație, Samsung a atras doar 15% din vânzările totale, iar asta și din cauză că s-ar fi confruntat cu probleme în lanțul de aprovizionare în prima parte a anului trecut. Iar Samsung nu e singurul mare producător care are probleme pe această piață.

Huawei a atins abia locul patru pe continent, cu o cotă de piață de 8%, chiar sub brandul afiliat Tecno, Itel, care a avut 12%. Comparativ, Xiaomi a avut câștiguri majore în Africa, iar livrările de smartphone-uri au crescut în teritoriu cu 126% comparativ cu 2019, ajungând la o cotă de piață dublă, de 4%. Și Oppo a crescut anul trecut, cu 57% YoY, ajungând tot la 4%, în fața unor branduri precum Apple, HMD sau Realme.

Care este principalul motiv pentru felul în care arată clasamentul? Cel mai probabil prețul dispozitivelor, care trebuie să fie foarte accesibil pentru a avea succes pe o asemenea piață. Deși Tecno nu oferă tehnologii de ultimă generație, linia sa flagship are un cost de sub 300 de euro, singurul competitor accesibil al Samsung fiind seria Galaxy A. Și gama Huawei Y a performat destul de bine, arată raportul.

__________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro:

Share articol: