TikTok efectuează schimbări masive pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, pentru a respecta termenul limită de 28 august pe care autoritățile din regiune l-au dat companiilor pentru a se conforma Legii serviciilor digitale (DSA).
Poate că cea mai mare schimbare pe care o vor întâlni utilizatorii este posibilitatea de a decide dacă să lase sau nu algoritmii să le alimenteze pagina For You. Compania a anunțat că în curând utilizatorii din regiune vor putea dezactiva personalizarea. Dacă fac acest lucru, atunci această pagină va fi populată cu videoclipuri virale corelate cu locația lor, dar și cu preferințele din întreaga lume, în loc de conținut personalizat, dedicat.
Atunci când vor căuta un subiect anume, rezultatele vor fi, de asemenea, alcătuite din videoclipuri populare din regiunea lor și conținut în limba preferată. Aceștia pot accesa în continuare către fluxurile „Following" și „Friends" pentru a vedea postările persoanelor pe care le urmăresc, dar ambele vor afișa acum o ordine cronologică.
În conformitate cu reglementările europene, „furnizorii de platforme online foarte mari", printre care se numără și TikTok, trebuie să se asigure că utilizatorii se pot „bucura de opțiuni alternative care nu se bazează pe profilare" ca parte a sistemelor de recomandare ale acestora. Asta înseamnă că trebuie să ofere o opțiune care să le prezinte utilizatorilor conținutul într-un mod care nu utilizează datele lor personale.
După cum notează TechCrunch, aceasta va fi o schimbare enormă pentru TikTok, având în vedere că cea mai mare parte a succesului său se datorează algoritmului care alimentează pagina For You. Formatul său derulabil, plin de videoclipuri selectate conform intereselor utilizatorilor, este ceea ce face ca aplicația să fie atât de populară.
___________________________________________________________________________________________________