Psihologii incearca sa explice acest fenomen.
Peste 26 de milioane de persoane si-au schimbat poza de profil de pe Facebook, cu una cu un curcubeu dupa ce Statele Unite ale Americii au legalizat casatoriile gay. Aplicatia care suprapunea curcubeul peste pozele obisnuite de profil a fost creata intr-un timp record de doi tineri, aflati in practica la Facebook.
Au folosit-o si o multime de celebritati, intre care Leonardo DiCaprio, Elizabeth Banks si Anne Hathaway. Si Arnold Schwarzenegger si-a schimbat poza de profil si a declarat ca sustine casatoriile gay. Insa au fost si fani care l-au criticat si au spus ca il vor sterge din lista. Actorul a reactionat comic. Le-a scris traditionalul „Hasta la vista!”
"Atunci cand oamenii incearca sa schimbe un comportament, adesea se concentreaza spre... a le spune oamenilor ce ar trebui sa faca", spunea psihologul Melanie Tannenbaum. "Adesea subestima cat de puternic raspundem la actiunile altor persoane".
Cei de la Facebook au descoperit faptul ca oamenii au tendinta de a-si schimba poza de profil ca raspuns la gesturi similare facute de prietenii lor. Intr-o lucrare publicata acum, cercetatorii de la Facebook arata ca utilizatorii sunt mai tentati sa adopte semnul egal la poza de profil daca si prietenii lor fac lucrul acesta. Iar cu cat sunt mai multi prietenii care fac asta, cu atat sansele ca o persoana sa preia comportamentul cresc, scrie Washington Post.
Philip Howard, sociolog la Universitatea din Washington, a declarat ca "declararea deschisa a sustinerii mariajelor gay sau nemultumirile legate de politica moderna (n.r. in social media) pot crea un scurt moment in care oamenii care vad imaginile se gandesc la problemele respective"