Fotografiile tale si ale prietenilor tai, acum intr-un album comun
De cate ori ti s-a intamplat sa mergi la o petrecere cu prietenii tai si sa nu reusesti sa faci rost rapid de toate fotografiile lor? Ei bine, pentru asta exista Lifebox, o aplicatie care aduce impreuna intr-un singur album privat toate pozele facute de tine si de prietenii tai intr-un loc.
Radu Oprea, Ovidiu Naclad si Dragos Bardac sunt tinerii curajosi din spatele proiectului care au decis sa renunte la locurile lor de munca si sa participe in programul de pre-accelerare How to Web MVP Academy, unde au fost selectati printre cei 14 finalisti.
Cei trei par sa fi descoperit reteta succesului pentru a forma o echipa perfecta, cu abilitati si competente complementare. Lucreaza impreuna de peste 12 ani si au dezvoltat pana acum jocuri, aplicatii mobile, sau au facut scurtmetraje, videoclipuri si site-uri web, o parte dintre aceste initiative fiind premiate in trecut. Pasionati de fotografie si confruntandu-se la randul lor cu problema pe care o rezolva, tinerii au gasit solutia prin Lifebox.
Lifebox este o aplicatie mobila care ajuta utilizatorul sa obtina pozele de la prietenii sai repede si usor. „Cu putina magie, Lifebox dexcopera cand faceti poze impreuna si creeaza un album privat cu toti prietenii care au participat la un anumit eveniment. Doua tap-uri mai tarziu, toata lumea primeste pozele”, povesteste Radu Oprea, Co-Fondator Lifebox.
Produsul se adreseaza persoanelor active din punct de vedere social care detin un smartphone si il folosesc pentru a face fotografii. Desi descrierea este general valabila, cei trei antreprenori constientizeaza faptul ca oamenii sunt foarte diferiti asa ca isi propun sa se concentreze initial pe adolescenti si mai apoi pe studenti si tineri cu varsta sub 25 de ani. Ulterior vor adresa si alte categorii de public tinta.
Piata pe care o adreseaza este foarte mare si in continua crestere. „Peste 700 de milioane de poze se distribuie in fiecare zi pe WhatsApp, de aproape 3 ori mai multe decat pe Facebook, iar anul acesta Yahoo! estimeaza ca se vor face 880 milioarde de poze. Asta inseamna cam o patrime din toate fotografiile realizate vreodata”, explica Oprea dimensiunea pietei pe care o adreseaza.
Concureaza cu Dropbox, Facebook, Google+ si alti giganti ai tehnologiei, insa nu se lasa descurajati. Au numeroase avantaje competitive si factori diferentiatori printre care se numara faptul ca utilizatorul Lifebox imparte fotografiile cu prietenii sai prin doar doua atingeri de ecran, fotografiile sunt organizate in albume usor de identificat, aplicatia ii aminteste utilizatorului sa ofere acces la fotografii si, cel mai important, albumele sunt private si vizibile doar pentru participantii la un anumit eveniment.
Utilizatorii nu vor trebui sa scoata nici un ban din buzunar pentru a folosi Lifebox. Astfel, aplicatia are un model freemium care se poate descarca gratuit, iar utilizatorii platesc doar pentru functionalitatile premium, cum ar fi mai multe poze care pot fi distribuite intr-o luna.
Pana acum, finantarea proiectului a venit din resursele proprii ale co-fondatorilor, insa in viitorul apropiat cei trei spera sa obtina o investitie care sa ii ajute sa scaleze. Participarea la programul de pre-accelerare How to Web MVP Academy i-a ajutat sa isi definitiveze planul de afaceri si modul in care isi prezentau produsul, iar mentorii pe care i-au cunoscut astfel si-au lasat amprenta asupra dezvoltarii lor.
Care sunt urmatorii pasi? „Dupa ce am lansat prima versiune am primit feedback foarte relevant, iar acum lucram la un update major. Imediat ce aplicatia va ajunge in App Store, ne vom concentra pe cresterea numarului de utilizatori activi”, povesteste Radu Oprea.
Avand in vedere experienta acumulata in ultima perioada, antreprenorii le recomanda celor care isi doresc sa dezvolte un startup in tehnologie sa iasa din birou, sa discute cu potentialii clienti si sa le inteleaga adevaratele lor probleme. „Poate este un sfat clasic, dar nu se prea intampla pe meleagurile noastre. Si e foarte important pentru ca ce este in capul tau nu coincide intotdeauna cu realitatea!”, incheie Oprea.