Un studiu realizat recent de cercetatorii de la Universitatea Stanford ofera noi informatii despre persoanele care citesc postarile de pe Facebook.
Potrivit acestui studiu, mesajele si pozele publoicate pe Facebook sunt vazute, in medie, de 3 ori mai multe persoane decat crede autorul lor.
Utilizatorii retelei de socializare tind sa subestimeze numarul cititorilor, pentru ca se ghideaza dupa numarul de comentarii, like si share primite de la prieteni.
“Cand publici pe o retea sociala e ca si cand vorbesti unui public din spatele unei cortine. Stii cati oameni ai invitat, dar nu stii cati au venit sa te asculte”, spune profesorul Michael Bernstein, in acest studiu.
Desi Facebook are acces la date despre cate persoane citesc fiecare post, aceasta informatie este oferita doar firmelor care cumpara publicitate, nu si utilizatorilor de rand, scrie Daily Mail.
Reteaua nu vrea sa schimbe acest lucru, pentru ca utilizatorii ar posta diferit daca ar fi exact cati oameni citesc mesajele lor.
Spre exemplu, vazand ca sunt cititi, dar nu primesc comentarii si like-uri, ar putea scrie mai rar, ceea ce ar fi in dezavantajul Facebook.
In cadrul cercetarii au fost analizate mesajele publicate de 220.000 de utilizatori intr-o luna.
Concluzia studiului: 35% din prietenii utilizatorilor Facebook citesc fiecare postare, media lunara totala fiind de 61% din prieteni.
Incertitudinea privind numarul de cititori este confortabila si pentru utilizatori: daca nu primesc reactii de la prieteni cand scriu ceva, ei nu sunt dezamagiti, pentru ca presupun ca mesajul nu a fost vazut, desi, in realitate, a fost citit, dar nu a fost apreciat.
Teama de a fi respinsi este unul din motivele pentru care utilizatorii Facebook tind sa-si subestimeze audienta pe aceasta retea sociala.