Un lucru este cert - Facebook si-a calculat atent pasii inainte sa lanseze reactiile.
Daca ai intrat pe Facebook in ultima saptamana, atunci stii ca au fost implementate 5 noi optiuni pe langa vechiul Like. Acum utilizatorii isi pot exprima iubirea, amuzamentul, uimirea, tristetea sau furia la postari.
Ei bine, motivul principal este pentru ca Facebook vrea sa aiba si mai multe informatii despre utilizatori si sa nu mai fie limitati de ceea ce le place utilizatorilor. Prin implementarea reactiilor, Facebook poate sa schimbe algoritmii News Feedului.
"La inceput, nu va conta daca cineva apasa pe like, wow sau sad la o postare - vom folosi fiecare reactie similar cu Like-ul pentru a interpreta ce continut doresc utilizatorii sa vada mai mult" scrie Sammi Krug, product manager, intr-o postre pe blogul oficial. "Cu timpul speram sa invatam cum diferite reactii trebuie cantarite diferit de catre News Feed pentru a face o treaba mai buna in a arata tuturor povestile pe care vor sa le vada".
Problema cu acest algoritm este legat de reactiile negative - o informatie trista dar care intereseaza un utilizator il va face sa apese pe sad sau angry, insa asta nu inseamna ca nu va mai dori sa afle astfel de informatii. De asemenea, opinii care ar fi in contradictorii cu ale tale ar putea sa nu mai ajunga la tine chiar daca ti-ai dori asta.
Facebook doreste sa stie mai mult despre utilizatori pentru ca acestia sa petreaca si mai mult timp pe reteaua de socializare, intr-un mediu care le place. Cu un model de afaceri cu reclame tintite pe interesele utilizatorilor, asta inseamna ca cele care vor aparea vor avea continut la care utilizatorii sa raspunda. Gradual, Facebook ar putea sa devina un loc unde sunt numai subiecte si postari la care sa raspunzi cu "love", "like" sau "haha", in timp ce continutul negativ care este adesea important ar putea sa dispara. De ce nu a fost aleasa varianta cu dislike, precum YouTube-ul? Pentru ca acela nu ofera suficiente informatii despre ce si-ar dori utilizatorii sa vada.