Google si retelele de socializare au fost implicate puternic in lupta pentru presedintia Statelor Unite.
Comportamentul online al americanilor ofera un indiciu pentru frenezia declansata de alegerile pentru un nou presedinte al Statelor Unite. Iar statistica arata clar acest lucru: intre 1 octombrie si 1 noiembrie, cresterea pe Google a fost de 233% fata de aceeasi perioada din 2012! Intrebarea utilizatorilor era: "Cum sa votez?"
Google planuieste sa integreze stiri despre alegeri in cautarile ce vor avea loc in urmatoarele ore - rezultatul alegerilor va fi afisat in sectiuni speciale in peste 30 de limbi! Totul va fi actualizat in timp real.
Un amanunt interesant este ca intrebarea "unde votez?" a fost cel mai des folosita in statele unde duelul este in continuare incins precum Florida, Ohio, Carolina de Nord sau Pennsylvania.
Cat de mare a fost consumul de stiri despre alegeri? Pe YouTube, oamenii au petrecut peste 20 de milioane de ore uitandu-se in direct sau in reluare la dezbateri. De la mijlocul lunii iulie pana la mijlocul lui octombrie s-au petrecut echivalentul a peste 545 de ani (aprox 4.8 milioane de ore) privind clipuri cu cei doi candidati pe Facebook. De la inceputul anului si pana la 1 octombrie, 109 milioane de oameni din SUA au generat 5.3 miliarde de like-uri, postari, comentarii si distribuiri legate de alegeri pe reteaua de socializare.