Vezi comunicatul oficial
ContentSpeed, agentie de e-commerce full service, a realizat o analiza a comertului online in timpul sezonului estival. Printre cele mai profitabile sectoare de business online ale verii 2015 pe platforma ContentSpeed s-au numarat cele ale hainelor pentru ocazii speciale si ale bijuteriilor. Magazinele online care au in oferta astfel de produse au inregistrat cresteri intre 20% si 100%, asta in timp ce in majoritatea domeniilor de activitate scad vanzarile, deoarece oamenii isi aloca mare parte din buget vacantelor.
Vara este, de regula, dedicata balurilor şi festivitatilor de absolvire si se termina ca sezon al nuntilor, iar spre finalul anotimpului incep lichidarile de stoc pentru colectiile de vara. Cele mai mari vanzari ajung astfel sa se inregistreze in sectorul fashion si lifestyle. De exemplu, brandul romanesc Mizar a lansat o colectie speciala de rochii elegante intr-o vreme in care cosul mediu traditional ar fi scazut din cauza reducerilor. Totusi, printr-o combinatie intre produse cu un pret mediu mai mare si reducerile de final de sezon a reusit sa genereze o crestere cu 35% a vanzarilor in august.
Un alt domeniu in plina crestere este cel al bijuteriilor si accesoriilor. Aici, La Rosa, brand de renume in materie de bijuterii, a lansat in fiecare saptamana o colectie noua de verighete. impreuna cu inelele de logodna si seturile de bijuterii elegante, acestea au generat cresteri de peste 30%.
De asemenea, o nisa foarte buna incepe sa creasca in Romania, si anume inchirierea de rochii elegante de la marile case de moda. La Dressbox, de la tinerele absolvente de liceu pana la marile vedete autohtone, toate au reusit sa-si gaseasca tinute de mii de euro la pret modic de inchiriere. Numarul de clienti a crescut cu peste 100% in sezonul nuntilor si balurilor de absolvire.
Totusi, la final de vara vedeta niselor este cea de papetarie. Magazinele care au in oferta accesorii si rechizite scolare fac cel mai mare profit al anului in august si septembrie. Spre exemplu, Diverta a optat pentru o campanie cross channel cu elemente de CSR, promotiile din online fiind dublate de spoturi radio care anunta ca oricine vine cu rucsacul de anul trecut primeste discount de 20% la unul nou. Toate rucsacurile colectate in aceasta campanie vor fi donate copiilor nevoiasi.
Care este comportamentul consumatorului in aceasta perioada
Pentru a intelege mai bine comportamentul consumatorului, trebuie conştientizat ce inseamna achizitionarea produselor online. Atunci cand un client vrea sa cumpere online, o va face ca sa scape de anumite batai de cap, cum ar fi distanta de deplasare. Totusi, “bataile de cap” nu sunt la fel pentru fiecare produs si acest fapt se vede in conversii. De exemplu, in sectorul IT, abia cand ii este livrat produsul clientul poate constata ca nu functioneaza cum ar trebui, dar este redus timpul pentru achizitie.
in sectorul fashion insa situatia este mai complicata din cauza marimilor care nu sunt tot timpul potrivite si un astfel de produs mai trebuie sa se si simta bine, iar asta se face prin proba. Distanta nu mai este o bataie de cap, ci faptul ca trebuie returnat produsul sau ca nu se mai poate baza clientul pe acel articol pentru o anumita ocazie.
Mai este si un alt fenomen care altereaza conversiile, si anume webrooming-ul finalizat prin showrooming. Fiind vorba de tinute speciale, peste 60% din consumatorii romani prefera sa se documenteze online (webrooming), dar aleg sa cumpere produsul dintr-un magazin clasic. Astfel, conversiile sunt mai mici, deoarece aceste tranzactii nu sunt cuantificabile.
In final, merita retinut ca vara este profitabila pentru afaceri care comercializeaza obiecte destinate ocaziilor speciale. Un business pentru a fi profitabil trebuie sa speculeze din timp “evenimentele verii” si sa-si promoveze oferta luandu-le in calcul, punand accent pe real-time marketing.