Utilizatorii Google Drive au raportat recent că fișierele și folderele lor au dispărut, unii spunând că date colectate în luni de zile nu se mai regăsesc în conturile lor. Google a recunoscut problema, spunând că pare să fie cauzată de aplicația Drive for Desktop, informează 9to5Google.

Problema este destul de gravă, iar un utilizator de pe forumurile de asistență Google a spus că un Excel pentru cheltuieli pe care l-a actualizat în mod regulat în ultimii cinci ani a dispărut aproape complet, istoricul versiunilor arătând cea mai recentă variantă ca datând din ianuarie 2019. „Sunt foarte supărat, deoarece aceasta avea toate datele importante pentru care nu am nicio copie locală. Am nevoie de aceste date recuperate cu orice preț”, spunea acesta. Și mai sunt mulți alții care raportează probleme similare.

Într-o postare recentă Google a spus că investighează relatări despre o problemă care afectează un subset limitat de Drive pentru utilizatorii de desktop și vor continua să ofere mai multe actualizări pentru a rezolva problema. Compania a observat că problema afectează Drive pentru desktop v84.0.0.0 - 84.0.4.09, iar reprezentanții său au sfătuit utilizatorii să nu facă clic pe „deconectarea contului” din Drive pentru desktop și să nu ștergă sau să mute un anumit dosar al aplicației numit DriveFS. Google recomandă chiar ca utilizatorii să facă o copie a folderului de date a aplicației dacă au suficient spațiu pe hard disk.

Compania oferă, de asemenea, mai multe modalități de a recupera (sau cel puțin de a verifica) fișierele șterse. Printre ele, verificarea coșului de gunoi, care acum este golit automat după 30 de zile. De asemenea, este o idee bună să verificați panoul de activitate, care arată toate fișierele șterse sau mutate împreună cu data relevantă. 

Share articol: