Mircea Patachi, unul dintre fondatori, este si antreprenorul din spatele UNLOQ, absolventii MVP Academy.
Afacerile mici si mijlocii sunt probabil cele mai dezavantajate in ceea ce priveste disponibilitatea solutiilor pentru managementul activitatii dedicate lor. Caietul si Excel-ul raman instrumentele cele mai folosite de acestea si, nu in putine ocazii, aceasta lipsa de acces la tehnologie le scoate din cursa pentru clienti in detrimentul companiilor mari. Calendis isi propune sa rezolve aceasta problema si sa nivele astfel diferentele existente.
Pentru un mic prestator de servicii, rolul jucat de detinatorul acestuia se extinde de la cel care presteaza serviciul, la cel de secretara, responsabil aprovizionare, vanzari si asa mai departe. Apelul unui client nou este lasat in asteptare in timp ce el serveste un alt client. Sau este preluat, dar in acest caz risca sa-si nemultumeasca clientul curent. Preferintele clientilor si istoricul lucrarilor efectuate se pierd intre caiete si fisiere Excel. Nici nu se mai pune problema de a surprinde placut un client vechi printr-un “La multi ani” de ziua lui, o oferta speciala pentru o colaborare pe termen lung si asa mai departe. Totodata, posibilitatile anevoioase de notificare a clientilor cu privire la programarile facute cresc riscul de pierdere a acestora. Toate acestea se amplifica in conditiile in care intreprinzatorul are cativa angajati.
Asta este ceea ce anima echipa de produs din spatele Calendis, primul produs lasat pe piata romaneasca de catre Pearl Ventures, o companie de tip spin-off din cadrul unei alte companii cu istoric de 10 ani pe piata de IT din Romania, Evozon Systems din Cluj-Napoca. Tehnologia dezvoltata de echipa Calendis rezolva problemele legate de programari si managementul relatiilor cu clientii specifice IMM-urilor. In prezent, focusul a fost pe 5 verticale (medici stomatologi, specialisti, veterinari, saloane de frumusete si sport), urmand ca, pe viitor, aceasta gama sa se extinda in functie de cerintele pietei.
Calendis permite programarea clientilor intr-un mod rapid si eficient prin intermediul unei interfete intuitive si sincronizarea acestor programari intre locatii, oferind si statistici managerilor la orice ora in ceea ce priveste gradul de ocupare si incasarile in timp real.
“Este suficient sa faci o vizita la coafor dupa ce ai sunat de 3 ori ca sa-ti confirmi programarea pentru a constata ca toate preferintele tale legate de culori si materiale au fost uitate si va trebui sa le explici din nou coafezei. Si nici nu e de mirare. In conditiile in care ai probabil cateva sute de clienti, este greu sa retii detaliile specifice fiecaruia”, declara Alexandra Filip, specialistul de marketing al produsului.
Dezvoltarea produsului a pornit de la observatiile personale ale membrilor echipei care ulterior au fost completate sistematic de interviurile luate diferitor intreprinzatori locali. "Vorbind cu numeroase persoane care lucreaza in domeniul beauty, medici, dentisti si veterinari - in general business-uri care se bazeaza pe programari - am realizat ca in momentul de fata acestia nu au o solutie dedicata de a realiza programari care sa aiba toate facilitatile create strict pentru acestia. Asadar am vazut asta ca o oportunitate si am inceput sa construim produsul - mai intai pentru afaceri iar acum lucram la platforma pentru utilizatorii finali, astfel incat acestia sa-si poata face programari direct la saloane, medici si veterinari.” continua Alexandra.
Calendis este destinat unei piete de cateva zeci de mii de afaceri din Romania, saloane cosmetice, SPA-uri, cabinete medicale si veterinare. Compania isi propune sa adopte un model de business simplu - IMM-urile vor plati o suma fixa lunara pentru fiecare angajat sau colaborator care foloseste sistemul.
“In momentul de fata produsul este finalizat, urmeaza insa sa mai adaugam functionalitati care nu se regasesc la nici un produs concurent. Am inceput lucrul la platforma pentru utilizatori, care preconizam ca va fi lansata spre finalul acestui an, astfel incat clientii acestor saloane si cabinete sa-si poata efectua singuri programarile. In urma cu cateva zile am iesit din private beta si in momentul de fata avem 12 companii care folosesc Calendis, pe langa cele 5 care au testat platforma in private beta.
Noi spunem in gluma ca principalii competitori sunt Google Calendar si Microsoft Excel, pentru ca majoritatea afacerilor folosesc aceste doua instrumente pentru a tine evidenta programarilor. Exista cateva produse similare pe piata din Romania, insa dintre acestea doar unul este lansat, dar este axat pe o singura categorie. Solutia pe care o propunem noi simplifica managementul intern al afacerii pentru ca se adapteaza la nevoile ei specifice. Calendis este mai mult decat o agenda, este o solutie inteligenta pentru secolul XXI”, declara Alexandra.
Asta este si principala problema pe care echipa a identificat-o si anume cea a tehnologizarii unor domenii care istoric nu au avut foarte multa tangenta cu ea si convingerea proprietarilor de business-uri targetate ca in timp valoarea pe care o aduce Calendis este mult mai mare decat dezavantajele adoptiei tehnologiei in afacerile lor. Cu toate acestea, ei sunt convinsi ca acest lucru se va intampla cel tarziu in momentul in care se va lansa platforma pentru utilizatori, care va crea o punte directa intre afaceri si clientii lor folosind Calendis.
Produsul a fost finantat din fonduri proprii si, dupa cum declara reprezentatii companiei, va continua sa fie sustinut de catre aceasta in urmatoarea perioada: “Il vom finanta cat este necesar, insa ne propunem ca acesta sa se sustina singur in aproximativ un an”.
Cel mai important lucru invatat de echipa pe parcursul dezvoltarii Calendis a fost ca nimic nu este mai important ca valoarea oferita din prima secunda petrecuta cu produsul, urmat de conceptul de a crea ceva ce utilizatorii isi doresc si terminand cu iterarea rapida si culegerea feedback-ului cat mai des.
Echipa Calendis se pregateaste sa faca urmatorul pas: cu o versiune functionala a produsului lansata pe piata si o echipa in crestere care in prezent numara 10 specialisti din domeniul IT si business, intraprenorii se concentreaza pe cresterea numarului de clienti, imbunatatirea continua a experientei de utilizare si dezvoltarea functionalitatiilor ce rezolva o problema reala a utilizatorilor. In prezent ei deruleaza o campanie de culegere de feedback pe care incearca sa-l stimuleze prin oferirea unui premiu special.