Odată cu platformele care se bazează pe user-generated content, și încasările utilizatorilor au devenit substanțiale
Creatorii de conținut de pe Youtube care au peste 1000 de subscribers și 4000 de ore vizualizate sunt compatibili cu programul de monetizare prin ads-uri folosind programul Youtube Partner.
Reclamele sunt filtrate de Google, iar suma obținută de un user depinde lungimea clipului, câte ore de vizualizare adună, timpul acestui video și demografice, printre alte criterii.
Spre exemplu, David Dobrik, un creator de conținut pe Youtube, susține că încasează lunar aproximativ 2000 de dolari din Youtube, în ciuda faptului că săptămânal clipurile sale ating și 10 milioane de vizualizări.
Acesta își completează însă veniturile online cu ajutorul parteneriatelor separate, folosind plasarea de produse în clipuri.
Potrivit Business Insider, utilizatoarea Natalie Barbu încasează aproximativ 500 - 1000 de dolari pentru 100.000 de vizualizări, în timp ce alți useri care generează peste 1 milion de vizualizări, precum Alexander, Church, Mogilko și David reușesc să încaseze între 2000 și 40000 dolari.
Un exemplu de succes este și Paul Kousky, care pentru 150 de milioane de vizualizări a reușit să încaseze 97.000 de dolari.